• OMX Baltic−0,44%269,3
  • OMX Riga−0,11%870,9
  • OMX Tallinn−0,36%1 729,5
  • OMX Vilnius−0,05%1 040,52
  • S&P 5000,02%5 985,38
  • DOW 300,11%43 958,19
  • Nasdaq −0,26%19 230,72
  • FTSE 1000,06%8 030,33
  • Nikkei 225−1,66%38 721,66
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,04
  • OMX Baltic−0,44%269,3
  • OMX Riga−0,11%870,9
  • OMX Tallinn−0,36%1 729,5
  • OMX Vilnius−0,05%1 040,52
  • S&P 5000,02%5 985,38
  • DOW 300,11%43 958,19
  • Nasdaq −0,26%19 230,72
  • FTSE 1000,06%8 030,33
  • Nikkei 225−1,66%38 721,66
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,04
  • 09.05.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kiirtee taotleb eelarvest 155 miljonit krooni

Töörühma juht, Tartu maavanem Jaan Õunapuu leidis, et selle rahaga saaks hakata Tartu maantee kõige suuremaid kitsaskohti likvideerima.
«Järgmise kahe aasta riigieelarve rahaga tuleks korda teha kolm olulisemat punkti maanteel,» ütles maanteeameti peadirektor Riho Sõrmus. «Kui peetakse otstarbekamaks raha mitte eraldada, muutub meie edasine töö Tallinna--Tartu maantee kallal mõttetuks.»
«Sajandivahetusel võiks põhirõhk olla Vaida ja Paide vahelisel lõigul,» lisas Sõrmus.
Sõrmuse hinnangul vajab Jüri--Vaida teelõigu lõpetamine järgmisel aastal 49,8 miljonit krooni, Kärevere silla ja selle pealesõiduteede ehitamine 55 miljonit krooni ning Mäo ümbersõit 50 miljonit krooni. «Kõikideks ehitustöödeks korraldatakse vähempakkumine,» lubas Sõrmus.
Sõrmus ütles, et kuigi mitmel pool on avaldatud arvamust, kas Mäo ümbersõiduga on mõtet alustada järgmisel aastal, pooldab maanteeamet ehitustööde alustamist. Maanteeamet on pakkunud ümbersõiduks välja variandi, mis kulgeks teiselt poolt praegust Neste tanklat Mäo asulast mööda.
Järvamaa ettevõtjad on pakkunud pikemat õgvendusvarianti, mille kohaselt kulgeks maantee üle Epu-Kakerdi soostiku Mäo ja Paide vahelt läbi. Järva maavanema Arvo Sarapuu sõnul on selle mõte tuua tee Paidele lähemale. «Tegelikult ei võida selle variandi korral ei Mäo ega Paide,» väitis ta. «Maanteeameti variant on lühem ja sellest võidaks eelkõige Mäo.»
Järva maavalitsuse planeerimise ja ehituse osakonna juhataja Henn Sokk lisas, et ligi 25 kilomeetri pikkuses Epu-Kakerdi soos on kuni 6,5 meetri sügavuselt turvast.
Tartu linnapea Roman Mugur tuli eile välja Mäo ümbersõidu kolmanda variandiga, mille kohaselt võiks uue tee ehitada Harjumaalt Aruvallast Paia teeristi lähedal asuva Imavereni. Tee kulgeks Türi ja Paide vahelt läbi ja sellest võidaksid mõlemad linnad. Tartu linnapea peab oluliseks ka seda, et nii lüheneks tee Tallinnast Viljandi.
Riho Sõrmuse kinnitusel töötab maanteeamet suve lõpuks läbi kõik variandid. Tallinna--Tartu--Luhamaa kiirtee töörühm tuleb järgmine kord kokku 25. septembril.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.11.24, 09:20
Juhtimine tasakaalus: Tiina Käsi teekond ja õppetunnid Nordea tipus
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele