8 mai 1997

Laevandussõda jätkub

Lähiajal tuleb Helsingi kohtus arutlusele nõue, mis on esitatud Inreko Laeva ASi vastu seoses Tallinn Line'i kaubamärgi kasutamisega ning mida peavad Tallinki kaubamärgi omajad klientide eksitamiseks.

ASi Eesti Merelaevadus juhatuse esimees Toivo Ninnas ütles, et Soomest Eestisse sõitvad inimesed ajavad need kaks kaubamärki segadusse. Ninnase väitel on sõnade Tallink ja Tallinn erinevus vaid ühes tähes, mistõttu ei tee paljud kahel kaubamärgil ja neid esindaval firmal vahet. See tekitab segadust ka reisibüroodes ning on kokkuvõttes kahjulik mõlemale laevafirmale, ütles ta.

Ninnas rääkis, et Eesti Merelaevandus soovib vaid, et Inreko Laevad lõpetaksid selle kaubamärgi kasutamise Soomes. Tema hinnangul teevad eestlased siiski kaubamärkidel vahet ning teavad, mis firma mis kaubamärki kasutab.

Inreko Laeva nõukogu esimees Rein Ojasaar ütles, et mingi kõlaline sarnasus kahel sõnal küll on, kuid juriidiliselt on tegu siiski eri kaubamärkidega. Ojasaar lausus, et kuuleb Soome kohtus Inreko Laevade vastu tõstatatud nõudest esimest korda. «Meile selle kohta mingit kirjalikku teadet küll pole veel tulnud,» lisas ta.

Laevandussõda Tallinki kaubamärki kasutava ASi Hansatee ning Inreko Laeva ASi vahel sai sisse uue hoo, kui viimane esitas Hansateele pankrotihoiatuse. Inreko Laeva AS põhjendas pankrotihoiatust sellega, et Hansatee ei ole täitnud eelmise aasta 27. novembril sõlmitud lepingut, mis lõpetas toonased vaidlused.

Hansatee omakorda on süüdistanud Inreko Laeva selles, et ka see pole lepingut täitnud ning reisilaeval Vana Tallinn olevaid Hansatee varasid välja ostnud või rendile võtnud. Varade jääkmaksumus on 2,7 miljonit ja nende omandiõiguse ülemineku otsustas 6. jaanuaril ASi Eminre juhatus. ÄP

Hetkel kuum