Nüüd on ka autovedajatel Venemaal oma kuluaaritöötaja. Ants Päär vähemalt väidab ennast olevat mees, kes teab kellele konjakit viia ja kellega koos see ka ära juua, et saada kätte arestitud autod Venemaa tollist.
«Lugesin Äripäevast tema intervjuud. Väga intrigeeriv isik ja asjalik jutt. Ainult ei tea, palju sellel jutul on katet,» vastab Skanekspedi müügidirektor Illimar Paul jun küsimusele, kas ta tunneb Eesti autovedajate heategijat Venemaal. Kes temast üldse on kuulnud? Tema teeneid kasutanud veofirmasid vastastikusel kokkuleppel ju ei nimetata.
Häid arvamusi Päärist napib. Üks positiivselt meelestatu on transiitkaubanduse komisjoni aseesimees Ülo Vooglaid. «Päär on visa vend, võtab asja hingega,» leiab ta. Ühte Venemaa tollis kinni jäänud veofirmade gruppi koondav Tõnu Läänemets Viru Transist on neutraalne. Ta teab Pääri, kuid ei oska teda hinnata. «Ka venelased tundsid huvi, kes see mees on. Ma ei teadnud öelda,» meenutab Läänemets aega, kui Päär otsis ühendust Venemaa turvaassotsiatsiooniga Vitjaz ja sealt tema taustast huvituti. Kuigi Päär võeti mõneks ajaks Vitjazi palgale on tema karjäär selles organistasioonis tänaseks lõppenud.
Rahvusvahelisi autovedusid koordineeriv Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni peasekretär Toivo Kuldkepp ei hoia Pääri iseloomustavates sõnades värvi kokku, mille ajalehte jõudmist ta siiski ei soovi. Kuldkepp on aga kindel, et iga inimene, kes Pääriga kohtub ja räägib, suudab talle ka ise diagnoosi ära panna. ERAA on Pääriga koostööd püüdnud arendada vaid ühel korral. Kuldkepp räägib, et Pääri esmakordsel väljailmumisel paluti tal organiseerida Moskvas Eesti vedajatele tollidokumentide kontrollpunkt. Maksime talle komandeeringurahasid, kuid ta ei suutnud ülesannet täita. Kurtis, et teda olevat hakatud ähvardama, jutustab Kuldkepp. Päär on aga arvamusel, et ERAA on talle seni tehtud töö eest võlgu.
«Eelmise aasta lõpus käis üks mees siin ja pakkus oma teeneid Venemaal ja küsis raha ette,» meenub OÜ Rakvere AB direktorile Hans Loigule kohtumine Pääri tegutsemisele sarnase isikuga. Kui ka mõne teise autofirma juhi kabinetti peaks selline mees sisse astuma, siis võib see olla Ants Päär, kellel on Moskva olulistes ringkondades tutvusi, kes on saanud eriväljaõppe, kellel on kanalid Venemaa eriteenistustes ja kes teab, millistele olulistele inimestele viia konjakit ning kellega võtta napsu. Tal võib olla varuks palju jutte Vitjazi ja ERAA esindamisest ning kohtumistest Venemaa kõrgete ametiisikutega. Kuid enne koostöö alustamist maksab meenutada koostöökogemustega ERAA peasekretäri Toivo Kuldkepi sõnu: «Pääri peale ei saa panna asjaajamist, see kompromiteerib üritust.»
Seotud lood
ABB Balti riikide ärijuht Jukka Patrikainen on seda meelt, et 1990ndatel Eestisse tulnud allhanketööd andsid siinsetele tööstusettevõtetele hea stardiplatvormi. Tänu tugeva tööstusriigi mainele saab ABB Eestis peagi alustada ka ülisuurte mootorite tootmist.