Hiljuti osutati Äripäeva juhtkirjas tähelepanu sellele, kui kaua võttis Rakvere lihakombinaadil (RLK) aega, et teatada 67% Riia lihatööstuse aktsiate omandamisest. RLK juhtide aeglus ei jäänud märkamata ka Tallinna väärtpaberibörsile. Nädala eest arutas börsi nõukogu RLK käitumist info avalikustamisel ja otsustas anda noteerimiskomisjonile õiguse rakendada sanktsioone seoses info mitteõigeaegse edastamisega.
Samas ei usu börsi juhatuse esimees Helo Meigas, et RLK oleks pahatahtlikult teatamisega viivitanud. «Vabaturu ettevõtete jaoks kehtib selline avalikustamise kohustus alles maist. Ilmselt ei ole RLK veel aru saanud uudise mõjust sensitiivsele börsile,» tõdeb Meigas.
Tema sõnutsi tähendab börsi reglemendi nõue mõjuka info viivitamatust avalikustamisest, et seda tuleb teha tõepoolest viivitamatult. «Selle kolm lauset uudist oleks jõudnud hommikul enne kümmet saata küll, kui leping eelmisel õhtul sõlmiti,» on Helo Meigas veendunud.
RLK-le paistab aga kiirusest hoopis rohkem meeldivat kellaaeg vahetult enne börsi sulgemist. Nende üheksast maikuu börsiteatest tervelt kuus on saadetud ajavahemikul kella 13--14! Märksõnad -- maa ost (teatati 26. mail kell 13:44.52, tehing oli 23. mail), Riia lihatööstuse aktsiate ost (teatati 15. mail kell 13:42.44, tehing sõlmiti 14. mail), bilanss 96, kasumiaruanne 96, auditeeritud tulemuste kommentaar 96, Riia esindus (avati 9. mail, börsile teatati 12. mail kell 13:30.48) -- ei jäta kahtlust, et tegemist on aktsia hinda mõjutada võivate teadetega.
Usutavasti võtab Rakvere lihakombinaat börsi nõukogu tähelepanekuid tõsiselt ning annab oma olulistest tegemistest edaspidi investoritele kiiremini teada. Lükates niiviisi ümber ka kujunenud arusaama, et paljud vabaturu ettevõtted ei soovigi börsil noteeritud saada.
Seotud lood
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?