Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Leimann otsib lahendusi Bekkeri sadama erastamiseks
Leimann sõnas, et ta kavatseb viia Bekkeri sadama riigile kuuluva 49% aktsiate erastamise küsimuse kolmapäevase erastamisagentuuri nõukogu päevakorda. «Ma ei usu, et kohe mingi otsus sünnib, kuid vähemalt alustame arutelu,» lisas ta.
Majandusministeeriumi asekantsler Tarmo Ruben on varem erastamisagentuurile teatanud, et ei poolda Balti Baasi riigile kuuluvate aktsiate munitsipaliseerimist. Jaak Leimann kinnitas, et see pole ministeeriumi lõplik seisukoht.
ASi Balti Baas juhatuse esimees Raigo Pert ütles, et Tallinna linnavõimud on riigi otsust oodates võtnud äraootava seisukoha ega soovi Bekkeri sadama probleemidega aktiivselt tegeleda.
Tallinna linnavolikogu arutab 26. juunil opositsioonierakondade eelnõu, milles taotletakse naftasaaduste veo keelustamist Bekkeri sadama kaudu ja sellest tulenevalt ka sadamasse kavandatud Orenburgi naftatehase terminaali ehituse seiskamist. Sel nädalal arutab seda küsimust linnavolikogu keskkonnakomisjon.
Linnavolikogu keskkonnakomisjoni esimees Tiit Ulas ütles, et seisukoha kujundamisel tuleb aluseks võtta riikliku keskkonnaekspertiisi tulemused.
Keskkonnaministeeriumi keskkonnakorralduse talituse juhataja Mihkel Vaarik teatas reedel, et ekspertiisi pole veel alustatud, sest ametlikult ei ole keegi selle korraldamist taotlenud.
Balti Baasi juhatuse esimees ütles, et ta on keskkonnaministeeriumile esitanud firmalt E-Konsult tellitud ekspertiisi materjalid, puudu on aga linna ametlik seisukoht selle kohta. «Poliitiline kära on suureks läinud ja linnavõimud ei taha sellises olukorras midagi teha,» väitis Raigo Pert.
Pert ütles, et Orenburgneft on valmis kohe pärast terminaali projekteerimisloa saamist Eestisse investeeringuid avama. Ta lükkas ümber väited, nagu oleks Balti Baasi aktsiad juba Orenburgneftile panditud. «Nad on teinud ettemakse, seda hakkavad nad tagasi nõudma juhul, kui terminaali ehitus lõplikult keelatakse,» lausus Pert.
Majandusministeeriumi osakonnajuhataja Kalev Pikaru ütles, et tema andmetel uurib Orenburgi firma ka muid võimalikke asukohti naftaterminaali rajamiseks, kuid see ei tähendaks veel koostöö katkemist Balti Baasiga. «Bekkeri sadamas võib koostöös Orenburgiga käivituda mõni alternatiivprojekt,» leidis Pikaru.
Leimann ütles, et pooldab endiselt naftaterminaali rajamist Bekkeri sadamasse. «Äri ja transiit vajab igal juhul toetust,» väitis Leimann.