Teede- ja sideminister Raivo Vare ütles, et valitsus ei võtnud selles küsimuses seisukohta, kuna sooviti veel lisamaterjaliga tutvuda. Ta lisas, et kuna tegu oli väljasõiduistungiga, puudus valitsusel võimalus hankida operatiivselt lisainfot.
Vare ütles, et ilmselt käsitleb valitsus seda küsimust ühel järgneval istungil ning võtab vastu soosiva otsuse. Põhjenduseks tõi Vare asjaolu, et valitsus ei tohi oma osalust vastavalt erastamislepingule mõne aja jooksul muuta.
Kui valitsus otsustab lennufirma aktsiakapitali 3,3 miljoni krooni suurust sissemakset mitte teha ning lennufirma teised aktsionärid Maersk Air ja Balti Cresco Investeerimisgrupi AS investeerivad vastavalt 5 ja 1,6 miljonit krooni, väheneb riigi osalus Estonian Airis.
Aktsiakapitali suurendamise tingib äriseadustik, mille kohaselt omakapital peab aktsiakapitalist moodustama 50 protsenti. Praegu moodustab Estonian Airi omakapital lennufirma 90 miljoni kroonisest aktsiakapitalist 44 protsenti.
Riik teeks sissemakse 3,3 miljoni kroonise laenu kustutamise teel. Rahandusministeeriumi välissuhete osakonna juhataja Agathe Dalton on öelnud, et tegu on lennufirma bilanssi ülesjäänud laenuga, mis anti eelmisel aastal enne erastamisprotsessi lõppu firma kätte RE-le Eesti Lennujaamad võla tasumiseks.
Laenu kogusuurus oli 16 miljonit. Erastamise järel tehtud tasaarvelduste teel vähenes laenusumma 3,3 miljonile.
Seotud lood
Viimaste aastate arengu najal on selge, et Põhja-Tallinnast on kujunemas pealinna uus 15 minuti linna põhimõtetel toimiv hot-spot. Selle keskpunktiks jääb kaasaegse hingamise saanud endine Volta tööstuskvartal, mis üllatab linnaelanike juba sel sügisel nii mõnegi kauaoodatud uudisega.