Danko Kaubanduse ASil on kaks kaubamärgiregistrisse kandmata kaubamärki Bartalome ja Meediaagentuur. Krediidiinfo andmeil on firma põhitegevusala reklaamiteenused ja lisategevusala tööstuskaupade hulgimüük.
Danko Kaubanduse direktor Raavo Kullamaa ütles, et Meediaagentuuris töötab kuus inimest ja neil on 20 vahenduslepingut. Danko Kaubanduse AS kuulub Heiki Koitlale ja Reet Roosile.
Raavo Kullamaa nimetas ettevõtte mulluseks netokäibeks umbes 8 mln krooni ja prognoosis selle aasta käibeks 25 mln krooni.
Reklaamifirma PRC Nord Decor tegevdirektor Ahto Alliksaar ütles, et Eestis on võimalik meediavahenduslepingut tellides saada hinnas alla kuni 20%. Ta lisas, et turg korrastub, kui meediakanalid ühtlustavad oma komisjonitasu.
«Müüakse nullkasumiga või mõnda meediat kerge kahjumiga,» lisas PRC NordDecori juhatuse esimees Toomas Taimla. «Teen sellest järelduse, et on mindud avantüürile, on võetud tohutud meediamahud ja ei suudeta neid täita. Eelneva kasumi üleskorjamiseks on vaja pakkuda dumpinghindu.»
Ta ütles, et nende firma ostab meediavahendust majanduslikel kaalutlustel Danko Kaubanduselt.
Meediaturg müübki allahindlusi, väitis OÜ Datum Optimum Media tegevdirektor Aare Ristal. «Senikaua, kuni meediad ei lepi kokku, mis on reklaami tegelik hind, ei saa rääkida dumpingust,» lisas ta. Ristali sõnul kujuneb reklaami hind läbirääkimiste käigus iga lepingu jaoks eraldi.
«Me saame pakkumusi meediaväljaannetelt, kus 60--70 protsenti pinnast on tasuta,» teatas Ristal.
Age Meedia ASi tegevdirektor Primo Annus ütles, et Eestis on väga vähe reklaamikliente, kes on sidunud ennast mõne agentuuriga enamaks kui üheks aastaks. Annuse sõnul oleks normaalne, kui kliendid seoksid end meediavahendusfirmadega kaheks kuni kolmeks aastaks. «Võitlus klientide pärast on hullem kui dumping,» väitis Annus.
Krediidiinfo andmetel on 450 ettevõtet Eestis deklareerinud oma üheks tegevusalaks reklaamiteenuse, sama firma hinnangul on neist reklaamikujunduse või -vahenduse alal aktiivselt tegevad 55.
Seotud lood
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus
Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le
Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.