Pedak ütles, et Inreko Laevadel on lootsi- ja tuletornitasud maksmata kogu selle aasta eest. Ta lausus, et kirjavahetust veeteede ameti ja Inreko Laevade vahel on peetud juba pikemat aega. Viimane kiri saadeti Inreko Laevadele 14. mail, kuid seni pole mingit vastust pankrotihoiatusele saabunud.
Pedak ütles, et antud kirjas teatas veeteede amet Inreko Laevadele, et kui ettevõte ei alusta võlgnevuste likvideerimist, võib veeteede amet minna kuni pankrotiavalduse esitamiseni kohtusse.
Seaduse järgi tuleb veeteede ametile tasuda maksud seitsme päeva jooksul pärast nende tekkimist. Veeteede amet peab maksud kaks korda kuus riigikassale üle kandma.
Pedak lausus, et Inreko Laevad tegid küll ettepaneku koostada võla tasumiseks maksegraafik, kuid veeteede amet sellega ei nõustunud. Pedak põhjendas, et veeteede amet on riigiasutus, kelle kohus on ettenähtud tasude sissenõudmine.
Inreko Laevade peadirektor Enn Rohula väitis, et vaidlusaluse võla puhul on tegemist ASi TH Ferries võlaga, kuna see firma opereerib reisilaevaga Vana Tallinn. Rohula ütles, et tiiburlaevade eest on tema andmetel maksud tasutud.
Rohula sõnul esitab veeteede amet neile võlgu puudutavaid küsimusi, sest nad tegutsevad kui TH Ferriesi ja veeteede ameti vahendaja. «Loodan, et küsimus saab lahenduse suvel,» ütles ta.
Kalle Pedak kinnitas, et Inreko Laevade võlg on tekkinud eelkõige tiiburlaevadega opereerimise eest. ÄP
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.