• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Erastamisagentuur üllatas meretehase omanikke

    Esmaspäeval kuulutas erastamisagentuur, et 18. juulil müüakse avalikul enampakkumisel 49% Tallinna meretehase aktsiatest alghinnaga 13 miljonit krooni.
    Tallinna meretehase tuumikinvestori ASi Vavekor tegevdirektor Andres Marga, rääkis, et veel 26. juunil oli firma juhtidel arutelu riigi esindajatega ja erastamisest siis mingit juttu ei tehtud.
    Marga sõnas, et kui majandusminister Jaak Leimann veebruaris tehasega tutvumas käis, oli jutuks, et erastamine toimub septembris, pärast suve ja puhkusi. «Ei saagi aru, mis on selle kiirustamise taga,» ütles ta. Marga sõnul on oksjoni toimumise aeg sedavõrd lähedal, et välisinvestoritel läheb kiireks. «Küllaltki suured summad on mängus -- neid päevapealt välja ajada pole kerge,» osutas ta.
    Erastamisagentuuri avalike suhete juht Marko Kadanik selgitas, et agentuur paneb ettevõtted müüki siis, kui need on erastamiseks ette valmistatud. Iseäralikku pole Kadaniku sõnul selleski, et meretehase aktsiate müügi oksjon tehakse puhkuseperioodil. «Ei usu, et tänapäeval midagi puhkuste tõttu tegemata jääb,» sõnas Kadanik.
    Erastamisagentuuris oli kaalul ka võimalus erastada meretehase riigiaktsiad avaliku müügi teel. Kadanik aga märkis, et erastamisagentuuri nõukogu ei pidanud meretehast sobivaks avalikult müüa ja seetõttu müüakse aktsiad oksjonil ühes pakis.
    Erastamisagentuuri poolt riigiaktsiate eest nõutavat alghinda kommenteerides märkis Andres Marga, et kuna müügil on vähemusaktsiad, on alghind liiga kõrge. «Vähemusaktsiate ost on siis põnev, kui saab need kellelegi edasi müüa. Praeguse hinnaga ei ole edasimüük vähemalt lähemal paaril aastal mõeldavgi,» sõnas Marga.
    Põhiliselt laevaremondiga tegeleva Tallinna meretehase mulluste majandustulemuste kohta ütles Marga, et ettevõte lõpetas aasta umbes 100 000kroonise tootmiskasumiga.
    Probleeme on tema sõnul aga sellega, et meretehas on välja kasvanud endisest sõjatehasest ja selle pärandatud raamatupidamise korrastamisega on tulnud kanda kahju.
    AS Vavekor ostis 51% meretehase aktsiaid 1995. a novembris ostuhinnaga 37 mln krooni. Pool hinnast on võimalik maksta EVPdes.
    Erastamislepingu järgi võttis Vavekor üle ka 13,8 mln krooni ulatuses võlgu ning kohustus investeerima ettevõttesse 72 mln krooni.
    Mullu töötas meretehases 600 inimest. Praeguseks on töötajate arv 350.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
USA aktsiate pika mõõnaperioodi lõpetas rallinädal
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Sunly juht ametnikele: otsustage ja kaitske otsuseid ka kohtus, aga lõpetage venitamine
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Venemaa autovedajad virelevad siseturul
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.