Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tubakareklaamijad ootavad reklaamiseaduse rakendust
House of Prince Eesti ASi tegevdirektor Indrek Jänes ütles, et nende peakorteris Taanis pole veel välja töötatud täpset turundusplaani 1998. aastaks. Ta lisas, et kindlasti ei kahandata seni tehtud kulutusi reklaamile ja müügitoetusele. Jänese sõnul on juulis alanud uueks majandusaastaks ette nähtud House of Prince'i turunduskuludeks 5--6 mln krooni.
Turunduskulude kärpimist ei kinnitanud ka BATi Eesti esindaja Lauri Pank ega TRC Tubaka ASi tegevdirektor Vahur Jegorov.
Oktoobri lõpus valmib majandusministri määrusena reklaamialase tegevuse järelevalve teostamise kord, mida töötab välja majandusministeeriumi siseturu osakond. Järelevalvet hakkavad teostama riigi tarbijakaitseamet ja kohalikud omavalitsused.
«Mismoodi me oma eelarveid ümber jagame, sõltub ikka sellest, mis on keelatud ja mis ei ole keelatud,» sõnas Lauri Pank. Ta ütles, et esialgu pole mingeid ümberkorraldusi tehtud.
Indrek Jänes lisas, et pärast määruse rakendumist hakatakse ilmselt reklaamima firmamärki, mis sarnaneb toote logoga. Tema ütlusel reklaam odavneb siis kolm korda, kuna tubakareklaam on kõrgemalt maksustatud.
Indrek Jänese sõnul käivad praegu läbirääkimised suurte kaubamärkide juhtide vahel, et seaduse rakendamisse selgust tuua. «Nemad on tegelikult kõige rohkem huvitatud, et reklaamiseaduse rakendamine on selge ja kõigile arusaadav,» rääkis Jänes.
Philip Morris Eesti OÜ turundusjuht Juhan Kahu teatas, et võimaluste piires tahavad nad mõjutada seaduseandjat rakendamiskorra väljatöötamisel. Ta lisas, et Philip Morris Eesti on valmis Marlboro valguskaste ka maha võtma. «Käivad läbirääkimised mitme ettevõtjaga, kes soovivad neid osta,» ütles ta.
«Me ei saa teha mingit määrust, mis selgitaks seaduse mõisteid,» ütles siseturu osakonna juhataja Tiit Maidre.
Maidre lisas, et seaduse rakendamise praktika kujuneb pikema perioodi jooksul. Kas säilib võimalus tubakatootjate firmamärki reklaamida, Maidre ei täpsustanud.
«Taoline totaalne keeld, mis seal on fikseeritud, ühest küljest raskendab meie tegevust,» märkis Tiit Maidre. Ta möönis, et reklaamiseaduse rakendamine on vastuolus tubakaaktsiisiseaduse ja asjaõigusseadusega. Ta selgitas, et kui reklaamina mõistetakse igasugust toote arendust, siis on keelatud ka tubakapaki väljapanemine poes.