Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Konkurent suurele kaubavedajale
«Paraku venis kai remont ja sadam saab päris korda ilmselt järgmisel aastal,» räägib Berman. Laevaremonditehas on investeerinud konteinerterminaali projekti ligi 14 miljonit krooni.
Laevaremonditehas rendib sadamat välja OÜ-le Priva, kes teostab sadamas operaatorteenuseid. Berman ütleb, et tehase ülesanne on ette valmistada sadam, kai ja plats konteinerterminaalile. «Me tahaks, et seda territooriumit oleks operaatorfirmal võimalikult mugav kasutada,» lisab ta.
OÜ Priva juht Riho Vaher räägib, et varem tegeles nende firma konteinervedudega teise Kopli poolsaarel asuva sadama, Bekkeri sadama kaudu, kuid seal tekkis aeg-ajalt probleeme sadamatehnikaga, mistõttu kaupade liikumine takerdus.
Urve Vaher, kes tegeleb otseselt konteinervedude korraldamisega, lisab et Balti laevaremonditehase sadam on neile soodsam nii hindade kui muude tingimuste poolest.
Konteinervedude kohta ütleb Riho Vaher, et Priva tahaks olla väike konkurent ASile Eesti Merelaevandus.
Urve Vaher tunnistab, et Eesti Merelaevandus on tunduvalt laiemate võimalustega firma, nii et tõsiseks konkurendiks on Prival raske saada. Kuna aga mõlemad firmad tegelevad sama toote pakkumisega, on kliendil võimalik valida, kumba firmat eelistada.
OÜ Priva on tegelenud konteinervedudega umbes kaks aastat. Kuna väga palju jõudu ja raha läks tegevuse käivitamisele, ei soovi Vaherid ettevõtte käivet avaldada.
Riho Vaher ütleb, et tõenäoliselt hakkab Balti laevaremonditehase sadama kaudu liikuma kuni 3000 konteinerit aastas.
Urve Vaher märgib, et konteinerite arv üksi ei näita firma tegevust päris täpselt. Tema sõnul iseloomustab Priva töömahtu paremini see, et Priva teenindab ühte konkreetset konteinerveo liini ja korra nädalas käib konteinerlaev Balti laevaremonditehase sadamas.
Anatoli Put?inin Eesti Merelaevandusest ütleb, et nende firma vahendab aastas 30 000 konteinerit. «Me oleme sellel alal umbes kümme korda suuremad,» kinnitab ta.
Put?inin lisab, et OÜ Priva tegutseb agendina liinil, mille põhiline tegevus käib Riias ja Peterburis, kus Priva teenib põhiosa oma kasumist.
Put?inin nimetab konteinervedudega seonduvat väga perspektiivseks äriks. Ta räägib prognoosidest, mis on tehtud konteinervedude kohta Läänemere sadamates. Kui 1995. aastal veeti Peterburi, Tallinna, Riia, Ventspilsi, Liepaja, Klaipeda, Kaliningradi, Hamina, Kotka ja Helsingi sadamate kaudu kokku 778 000 kahekümnejalast konteinerit, siis 1996. aastal juba 922 000 konteinerit. Selleks aastaks prognoositakse Läänemere sadamate kaudu liikuvate konteinerite arvuks 993 000, järgmiseks aastaks 1,07 miljonit konteinerit. «Statistika näitab, et konteinervedude maht kasvab pidevalt,» lausub Put?inin.
Riho Vaher nimetab konteinervedudega tegelemist mõnusaks äriks ja kui Balti laevaremonditehase sadamat õnnestuks süvendada, saaks sinna tuua suuremaid laevu.
Anatoli Put?inin tunnistab, et Priva turul tegutsemisega on konteinervedude teenindamise hind langenud.