Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liisinguintress on tõusnud

    Nissani autode jaemüüja ASi Fakto juhatuse esimees Toivo Urva ütles, et Fakto on sunnitud pakkuma kuni 16protsendilist liisinguintressi autode müümisel. Samas peame normaalseks 11--12protsendilist liisingut, lisas ta.
    Toivo Urva ütles, et kui liisinguintress tõuseb üle 18 protsendi, pole välistatud, et Fakto hakkab ise liisingu teenust pakkuma. Urva sõnul on Fakto arutanud, kas võtta mõnest välispangast liisingu finantseerimiseks laenu. «Teise variandina oleme kaalunud võimalust aidata pangal raha leida, kuid siin võib tekkida küsimus, kelle usaldatavus välispankade silmis on kõrgem,» lisas Urva.
    Fiati müügiga tegeleva ASi Asmer juht Toivo Asmer ütles, et pole mingi ime, et asjad on nii kaugele läinud, sest suur tarbimisbuum ei saanud lõppeda muu kui likviidsuskriisiga. «Ka meil on praegusel hetkel rahalisi probleeme,» tunnistas Asmer.
    Asmeri hinnangul ei põhjustanud autoostubuumi alates aasta algusest mitte liisinguintresside alanemine, vaid sissemaksete suuruse oluline vähenemine.
    Daewoo sõidukeid müüva ASi Pleiane juhatuse esimees Endrik Raun lausus aga, et vaatamata valitsevale liisinguprotsendi tõusule kavatseb Pleiane oma liisingu protsente mitte tõsta.
    Liisinguprotsente suudame hoida madalal seetõttu, et hangime raha ühe Lõuna-Korea panga kaudu, kes toetab oma firmade eksporti, selgitas Raun. Ta ütles, et liisinguteenuse pakkumisel kasutab Pleiane ASi Hansa Liising abi.
    Raun rääkis, et liisinguprojekti on ette valmistatud juba pikka aega ja odava liisinguteenuse pakkumine langeb lihtsalt kokku praeguse likviidsuskriisiga Eesti turul. «Kui praegu on turul liisinguprotsent tõusnud juba 18ni, siis meie puhul peaks see jääma kuni 12 protsendini,» lisas ta.
    Rasmus Kulla Hoiupanga Liisingu ASist ütles, et tekkinud olukorda tuleks suhtuda võimalikult rahulikult. Ta lausus, et Hoiupanga Liising saab 70 protsenti oma rahast Hoiupangast ja ülejäänud raha tuleb Saksamaal avatud krediidiliinidest.
    Kulla ütles, et kui Eestis on inimesed liisinguintresside tõusust närviliseks muutunud, siis Hoiupanga Liisingu Saksamaa koostööpartnerid võtavad seda palju rahulikumalt.
    «Eestisse peaks käesoleval aastal väljast sisse tulema ligi miljard krooni, kuid tegelik rahavajadus on võib-olla ligi kuus korda suurem,» rääkis Kulla. Tema sõnul võivad liisinguprotsendid tõusta sellel aastal üle 20 protsendi, sest nii kiiresti pole kellelgi võimalik uut krediidiliini avada.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.