• OMX Baltic0,26%269,96
  • OMX Riga0,66%882,35
  • OMX Tallinn0,5%1 709,09
  • OMX Vilnius0,41%1 032,89
  • S&P 5000,71%5 792,04
  • DOW 301,03%42 512
  • Nasdaq 0,6%18 291,62
  • FTSE 1000,65%8 243,74
  • Nikkei 2250,87%39 277,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,12
  • OMX Baltic0,26%269,96
  • OMX Riga0,66%882,35
  • OMX Tallinn0,5%1 709,09
  • OMX Vilnius0,41%1 032,89
  • S&P 5000,71%5 792,04
  • DOW 301,03%42 512
  • Nasdaq 0,6%18 291,62
  • FTSE 1000,65%8 243,74
  • Nikkei 2250,87%39 277,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,12
  • 05.01.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Estonian Air kaasab riiki kapitali laiendamisse

«Valitsus pole veel otsust Estonian Airi aktsiakapitali laiendamises osalemise üle langetanud,» ütles teede- ja sideminister Raivo Vare. «Estonian Airi esialgsed ettepanekud põhinesid eeldusel, et riik peaks aktsiakapitali laiendamises osalema rahaliselt, mis väga suure tõenäosusega ei ole reaalne.»
Vare sõnul leppisid pooled kokku, et Estonian Air esitab uued ettepanekud aktsiakapitali laiendamiseks enne jaanuari keskpaika. Ettepanekutes peab sisalduma skeem, kuidas riik saaks aktsiakapitali laiendamises osaleda mitterahaliselt.
«Kui palju Estonian Airi aktsiakapitali laiendatakse, sõltub mitmest detailist,» sõnas Vare. «Riigi kohustuste summa kõigub umbes miljoni dollari (14,2 mln kr -- toim.) ümber,» lisas ta.
Kui riik peab oma osaluse säilitamiseks lennufirma aktsiakapitali investeerima üle 14 mln krooni, kavatseb Estonian Air suurendada ettevõtte aktsiakapitali kokku ligi 135 mln kroonini. Estonian Airi aktsiakapital on 90 mln krooni, sellest kuulub riigile 34% e 30,6 mln krooni.
Vastavalt Estonian Airi erastamislepingule on riik kohustatud oma osaluse protsenti lennufirmas säilitama.
Raivo Vare sõnul on riik juba kustutanud Estonian Airile antud 3,3 mln kroonise laenu ja lähemal ajal peaks lahenema ka lennufirma kassiiride poolt tekitatud üle 5,2 miljoni krooni suuruse kahju korvamise küsimus.
«Kassiiride tekitatud kahju hüvitamine on põhimõtteliselt lahendatud küsimus. Asja peaks lähiajal lõpuni viima rahandusministeerium,» ütles Vare. Ta lisas, et sellega laheneksid lõplikult erastamisest jäänud sabad, aktsiakapitali laiendamises osalemine oleks aga uus situatsioon.
Estonian Airi aktsiakapitalist omab Taani kontsern Maersk 49% ja Balti Cresco Investeerimisgrupp 17%. 1996. a oli Estonian Airi käive 365 mln krooni ja kahjum erinevail hinnanguil 60--70 mln krooni. Eelmise aasta majandusnäitajaid ei ole Estonian Air avalikustanud. BNS

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 08:00
Pühademüügid on tulemas. Kuidas vähendada e-poe kulusid?
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele