Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Autode liikumine muutub jälgitavaks
Süsteemi koos kohandus-dustega saab kasutada kõikjal, kus on vaja operatiivselt jälgida paljude sõidukite asukohta ja koordineerida nende tegevust.
Turvafirma saab koordineerida patrullautode liikumist, samuti saab süsteemi kasutada kaupade laialiveol. GIS-tarkvara võimaldab välja pakkuda optimaalse teekonna. Perspektiivne valdkond on takso dispet?erteenus. Dispet?er saab väljakutse, mille asukoht näidatakse arvutikaardil. Samas näeb dispet?er, millised autod on väljakutse lähedal ja kas nad on vabad.
Autovarustusse kuuluv GPS-vastuvõtja tugineb mitmekümnele USA militaarsatelliidile. GPS-vastuvõtja arvutab satelliitidelt saadetud signaalide põhjal välja oma asukoha, leiab liikumiskiiruse ja -suuna. Kuna tegemist on sõjandusliku süsteemiga, on satelliitidelt saabunud signaalidele meelega lisatud juhuslik «müra». Seetõttu võib asukoha viga olla kuni 100 meetrit. Andmed edastatakse kommunikatsiooniploki kaudu, milleks on raadiosaatja või GSM-telefon. GPS-vastuvõtjat ja kommunikatsiooniplokki ühendab vaheplokk.
Juhtimiskeskuse varustusse kuulub GIS-tarkvara. Samuti on seal kommunikatsiooniplokk (raadiosaatja ja/või GSM-telefon), mida ühendab arvutiga vaheplokk.
Spadec Systemsi pakuta-va autokoordinaatide registreerimise süsteemi võtmelüliks on usaldusväärne sidekanal auto ja juhtimiskeskuse vahel. Süsteemis on sidekanaliks raadiosaatja või GSM-telefon, mis võrreldes satelliitsidega on tavakasutajale arusaadavam ja odavam.
GSM-võrgu ja raadiokanalite miinuseks on leviala piiratus. Näiteks ei tööta need Venemaa avarustes. Satelliitside on kallim, kuid töötab pea kõikjal.
Meie jaoks on süsteemi idee selles, et korrapidaja näeks autode asukohta. Kui tuleb objektilt häire (ka see on kaardil näha), siis on patrullautode asukohad kohe näha ja saab jälgida, kuidas reageeritakse väljakutsele.
Väiksema masinapargi korral võib dispet?er autode asukohad ka pähe õppida. Kui autosid on aga palju, siis on selline logistiline süsteem vajalik.
Süsteemi abil on võimalik jälgida ka autode kasutamist.