Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Valitsuses on taas päevakorral üleriiklik automaks
Seni on riigikogu kaks korda sellesisulise eelnõu menetlusest välja hääletanud.
Valitsuses on täna lugemisel mullu detsembris ühe lugemise läbinud eelnõu, mida on parandatud kohalike omavalitsuste tehtud ettepanekute kohaselt, ütles rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna juhataja Andres Hunt.
Suurim muudatus eelnõus on see, et üleriiklikust maksust kogutud vahendid ei jagune omavalitsuste vahel mitte autode arvu järgi, vaid teede ja sildade kogupikkuse järgi, rääkis Hunt.
Teede- ja sideministeerium peab ettepaneku kohaselt välja töötama vastava koefitsientide süsteemi.
Rahandusministeeriumi ning teede- ja sideministeeriumi koostöös valminud eelnõu järgi hakkab Eestis kehtima üleriigiline mootorsõidukimaks, millest laekuvat raha hakkavad kasutama kohalikud omavalitsused sihtotstarbeliselt teede ehitamiseks ja korrashoiuks, tänavu 1. juulil.
Hundi sõnul ei puuduta eelnõu esialgu Tallinna linna ja Alajõe valda, kus kehtib automaks kohaliku maksuna, et mitte segi ajada kohalikke eelarveid.
Eelnõu järgi hakkaks Tallinnas ja Alajõel üleriigiline maks kehtima järgmise aasta jaanuaris ning kohalik maks kaoks ära.
Maksumäärad on diferentseeritud lähtuvalt sõidukite kategooriatest ja need sõltuvad sõiduki registri- või täismassist, rääkis Hunt.
Kuni ühetonnise registrimassiga sõiduautodele kehtestatakse eelnõu kohaselt ühtne maksumäär ning rohkem kui ühetonnise massi korral suureneb maksumäär iga täiendava 100 kg kohta.
Mootorrataste maksumäär aastas on nende massist sõltumata 90 krooni.
Hunt kinnitas, et valitsuse menetluses olev eelnõu on identne mullu kevadel riigikogu menetlusest väljahääletatuga.
Valitsus esitas eelmise aasta aprillis mootorsõidukimaksu eelnõu, ent riigikogu hääletas selle menetlusest välja, sest rahanduskomisjoni hinnangul olnuks eelnõu keeruline rakendada.
Komisjon esitas omakorda eelnõu, mis määrab maksustamisele erinevalt valitsuse eelnõust ainult reaalselt liikluses kasutatavad autod nende kasutamise ajal. Ka selle hääletas riigikogu menetlusest välja.
Rahandusministeeriumi hinnangul lisanduks üleriigilisest automaksust kohalikesse eelarvetesse aastas kokku ca175--200 mln krooni. BNS