Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettevõtja on ära unustatud

    Kolm nädalat pärast jõustu-mist on selge, et regionaalset tulumaksusoodustust lubav seadusemuudatus ei vasta ettevõtjate ootustele ning seda ei saa mitmetitõlgendatavuse tõttu rakendada.
    Äripäev on sunnitud selle näite varal tõdema, et ettevõtlust reguleerida soovivad ametnikud ja riigikogu liikmed ei ole tihtipeale võimelised seadusakte ette valmistades end ettevõtja olukorda panema.
    Kui nad oleksid seda suutnud, siis ei oleks vastu võetud seadusemuudatust, mis vabastab tulumaksust küll investeeringud hoonetesse, rajatistesse ja seadmete paigaldamisse, kuid jätab vabastamata seadmete soetamise. Selgitused, et ka viimast peeti eelnõu kirjutades siiski silmas, seaduses paraku ei kajastu.
    Veelgi vähem võiks vabandada see, et eelnõu hääletati varahommikul kell 4.46. See on parlamenditöö eripära, väsinud pea ei saa olla vabandus.
    Hoonetest ehk enamgi vajatakse Tallinnast kaugemates piirkondades just seadmeid ja masinaid, millega toota või töödelda. Seda oleks pidanud ametnikud, aga eriti veel väljastpoolt pealinna parlamenti pääsenud saadikud ometigi teadma. Elu Tallinnas muudab inimest, aga nii suur võõrandumine valijatest on üllatav.
    Ametnikelt ja saadikutelt ei saa nõuda, et nad oleksid tegelnud ettevõtlusega, opereerinud haigeid, juhtinud lennukit jne, et olla pädevad kõigis valdkondades. See oleks absurdne.
    Paraku tuleb tõdeda, et seekord pole seadusetegijad olnud mitte ainult ettevõtlusest, vaid ka loogilisest käitumisest sama kaugel kui jääkaru ekvaatorist. Iga ettevõtja, kes puutub kokku mõistetega amortisatsioon ja põhivara, oleks aru saanud, et seaduses on midagi mööda läinud. Telefonikõnest mõnele tegevraamatupidajale oleks aidanud, et viga vältida.
    Siin ei aita ka tavajutt rahapuudusest, mis ei luba pädevaid töötajaid ametis hoida. Kõnealust seadusemuudatust ei koostanud teise kursuse juuratudeng, vaid rahandusministeeriumi osakonnajuhataja asetäitja ning selle kiitis heaks valitsus.
    Pärast probleemi tõstatumist ajakirjanduse veergudel tunnistas aga majandusminister Jaak Leimann, et ka tema ei tea täpselt, millised investeeringud kuuluvad soodustuse alla. Ta küsinud seda kolleeg Mart Opmannilt, kuid ka rahandusminister ei olevat osanud öelda. Ometigi oli seesama Opmann esinenud eelnõu arutelul riigikogus põhiettekandega!
    Õigustatud on küsimus, miks ajakirjandus juhtis probleemile tähelepanu alles pärast seadusemuudatuse jõustumist, mitte eelnõu menetlemise ajal. Tuleb tunnistada, et meie toimetus läks lihtsalt alt. Uskusime sinisilmselt, et kui räägitakse valjuhäälselt ettevõtluse soodustamisest ja toetamist, siis seda ka pädevalt tehakse.
    Enamat lootsime Reformi-erakonnaltki, kelle ettepanekust kaotada ettevõtte tulumaks kogu protsess ju alguse sai. Ei oleks oodanud, et nad oma hea idee lörtsimist nii rahulikult pealt vaatavad, unustades sootuks ettevõtjate tegelikud huvid.
    Isegi viimasel hetkel oleks saanud asjade käiku pidurdada: kohal olnud, kuid hääletamata jätnud ühinenud opositsiooni liikmete vastuseisust oleks selleks piisanud. Ilmselt ei saadud riigikogus üldse aru, millise praagi koalitsioon 16. oktoobri varahommikul 23 poolthäälega läbi surus.
    Nüüd soovib valitsus seaduse mõtet kas rahandusministri määrusega või seadusemuudatusega täpsustada. Siinkohal sooviks seadusetegijatele anda omalt poolt nõu hoopistükkis loobuda investeeringute edasisest lahterdamisest kas või selle järgi, kas need on põranda küljes kinni või mitte. Ettevõtluse huvidele vastaks kõige enam ettevõtte tulumaks üldse kaotada.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.