Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autoregister kardab uut paanikat

    Autoregistrikeskuse büroode töötempo rauges detsembris, mil jõuluootuses kanti esmaselt registrisse vaid 5 mootorratast, 2192 sõiduautot, 500 veoautot, 35 autobussi ja 196 haagist. Klientidepoolne loidus kestab ka jaanuari esimesel poolel (NB! Kel veel juhiload vahetamata, tehke seda -- järjekordi ei ole! Arvame, et järjekordse paanika ja pikkade järjekordadeni on jäänud vähe aega!)
    Aasta algul tehtud prognoos esmasregistreerimiste vähenemise osas pidas paika, kuid langus on varasemate aastatega võrreldes tühine -- 318 sõiduautot vähem kui 1996. aastal. Vähenes ka autobusside registreerimine, kasvas aga mootorrataste, veoautode ja haagiste esmane arvele võtmine. Märgatavalt on kasvanud uute sõiduautode osatähtsus esmasregistreerimisel.
    Möödunud aasta esmaste registreerimiste TOP 10 tegijaks võib nimetada Hondat. 1996. aasta kaheksandalt kohalt on ta teinud hüppe neljandaks. Aasta langejad olid Audi -- kolmandalt kohalt 1996. aastal üheksandaks möödunud aastal -- ja Mitsubishi, mis langes üldse TOP 10st välja. Esikohal on taas Ford, ka teisel kohal olev Opel on vana tegija. Tubli müügitööga tõusis kolmandaks Volkswagen. Võrreldes 1996. aastaga vähenes liidrite Fordi ja Opeli esmasregistreerimiste arv, samal ajal kasvas aga konkurentide vastav arv.
    Kuude lõikes oli kõrgajaks juuli, kui võeti arvele 4119 sõiduautot, järgnesid oktoober ja september. Aasta algus oli vaikne -- jaanuaris registreeriti vaid 1554 autot.
    Kõige enam kanti aasta jooksul esmaselt sõidukeid registrisse ARK Tartu büroos --10 013, sellest sõiduautosid 8883. Järgnevad Harju ning Tallinna bürood.
    Võrreldes 1996. aastaga mingit noorenemist meie sõidukipargis toimunud ei ole. Vanuseliselt on üle 10 aasta vanuseid arvel kõigist sõiduautodest 70%, veoautodest 59%, bussidest 62% ja haagistest 36%.
    Autoregistris kõigi arvel olevate sõiduautode TOP 10 juhivad endiselt VAZ, Moskvit?, Ford ja Opel. Kui 1996. aastal oli 10. kohal veel Volga, siis möödunud aasta jooksul möödusid temast nii Mazda, Toyota kui Mercedes.
    Veoautode pingereas muutusi pole, ees on GAZ, ZIL ja Ford. Busside esikolmiku moodustavad Ikarus, teisele kohale on tõusnud möödunud aasta kolmas Scania ja kolmandaks taandunud PAZ. Autobusside osas on muutus lääne poole kõige silmatorkavam, sest jõudsalt on tõusnud ka Volvo.
    Vaatamata prognoosidele, et autostumise buum väheneb 1997. aastal, ei saa registri andmetel seda väita. Ilmselt olnuks aasta veelgi tulemusrikkam, kui poleks olnud langust börsil.
    Käesolev aasta tuleb ilmselt sarnane eelmisega, jätkub väike langus, kuid loodame, et enammärgatavaks muutub sõidukitepargi noorenemise trend.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.