• OMX Baltic0,79%267,97
  • OMX Riga0,01%875,89
  • OMX Tallinn0,31%1 700,18
  • OMX Vilnius0,08%1 021,7
  • S&P 500−0,96%5 695,94
  • DOW 30−0,94%41 954,24
  • Nasdaq −1,18%17 923,9
  • FTSE 100−1,33%8 192,77
  • Nikkei 225−1%38 937,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,87
  • OMX Baltic0,79%267,97
  • OMX Riga0,01%875,89
  • OMX Tallinn0,31%1 700,18
  • OMX Vilnius0,08%1 021,7
  • S&P 500−0,96%5 695,94
  • DOW 30−0,94%41 954,24
  • Nasdaq −1,18%17 923,9
  • FTSE 100−1,33%8 192,77
  • Nikkei 225−1%38 937,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,87
  • 23.01.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hopneris pole klient kuningas

Hopneri õlletuba
- avatud iga päev kell 12--24
- kohtade arv ca- 40
- lõuna ühele inimesele ca- 100 kr
- krediitkaardiga maksta ei saa
- Hinnaskaala
- eelroad 5--45 kr
- põhiroad 25--95 kr
- magustoidud 5--20 kr
- alkoholivabad joogid alates 5 kr
- alkohoolsed joogid alates 15 kr
Tallinna südames Vanaturu kaela ühes keldris tegutseb juba mõned kuud õlletuba Hopner, mille töökorraldus vajaks lõunakülalise ASi Tallinna Sadam kaubasadama direktori Joel Tammeka sõnul enam läbimõeldust. Suhtumine klienti oli nagu tujukal ülemusel alluvasse, kusjuures alluva rolli jäi külastaja.
Soodne asukoht kesklinnas ja suhteliselt madal hinnatase (ükski põhiroog ei küüni üle saja krooni) annab söögikohale kõik trumbid võitmaks arvukalt püsikliente. Ometi on saalid tühjad. Nii valju muusika taustal ongi raske toitu nautida: see klopsiks kurgus muusikaga samas rütmis.
Hopneris on kolm eriilmelise kujundusega saali. Esimene heletriibuline saal naivistlike portreedega seinal meenutab sakstetuba, vasakut kätt jääv suur tuba tundub küll hubane, kuid väga pime.
Valime kuuekohalise lauaga erkpunase toa. Ühelt toolilt leiame noa. Huvitav, kas tegemist on hooletuse või kujunduselemendiga? Saame kahe peale ühe menüü, sest teenindaja sõnul on seda majas üldse kaks. Joel Tammeka tõdeb söögivaliku mitmekesisust, märgates, et salateid on kirjas koguni üheksa (kõik 20 kr) ja õllekõrvasena on kirjas peekonilaastud (20 kr). Pakutakse ka päevapraadi (25 kr).
Joogikaart on samuti üllatuslikult mitmekesine, ehkki see tunne hiljem lahtub. Lehekülje täis pohmellijooke, 14 Vana Tallinna kokteili jne. Õlletoale kohaselt tellime õlut. Minu valiku Saku Originaaliga (25 kr) probleeme ei teki. Küll aga ei saa külaline kirjas olevat Guinnessi. Selgub, et peale Originaali on saada vaid paari Soome õlut. Joel Tammeka on väga pettunud. Nii tekib kahtlus, ehk on sama lugu ka teiste menüüs olevate asjadega, näiteks seitsme erineva praelisandiga.
Eelroaks valib Tammeka Väikse Kasuka (20 kr), puljongi praetud pelmeenidega (15 kr) ja põhiroaks praetud maksa suitsuribiga (60 kr). Minu valik langeb krevetisalatile (20 kr) ja kanafileele juustukastmes (85 kr). Desserdivaliku jätame pärastiseks, ehkki mulle jäävad 11 magustoidust kohe silma röstitud kaerahelbed (20 kr). Eine ooteajaks võtame küüslauguleivad (5 kr).
Õlut ja eelrooga tuleb oodata kaua. Küüslauguleivad jõuavad koos eelroaga. Tammeka hindab leivalaastud magedaks. Sama kehtib ka Väikse Kasuka kohta, mille komponendid on küll paigas, ent maitset ei mingisugust. Külaline on sunnitud selle järele jätma. Tammeka iseloomustab maitsetust nagu täppidega tähelt täppide puudumist. Minu krevetisalat on teist masti: kõik koostisosad on taldrikule kunstiliselt kaunilt ja eraldi asetatud, ports on suur ja mahedalt maitsev.
Ka praega läheb mul külalisest paremini, sest kanafilee on hästi küpsetatud, juustukaste koduse, mitte keemia maitsega, ports aga mehine. Joel Tammeka saab küll praemaksa koos hiigelhunniku kartulitega, ent ribid on ununenud. Teenindaja pole meelde jätnud tema soovi saada praad ilma roheliseta. Ribid siiski tulevad, pärast mida hindab mees hinna ja kvaliteedi suhte üliheaks, sest maks on pretensioonikas ja seda valmistada keeruline. Vaatamata toidu keskpäraselt heale kvaliteedile tagasi ta siia sööma ei tuleks -- häirib teenindaja saamatus.
- toiduvalik: 8 punkti
- joogivalik: 5 punkti
- teenindus: 4 punkti
- kiirus: 5 punkti
- puhtus: 8 punkti
- sisekujundus: 7 punkti

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 08:00
Pühademüügid on tulemas. Kuidas vähendada e-poe kulusid?
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele