Viimaste kuude igavaid, muutustevaeseid tabeleid korvas aastalõpuüllatus kuhjaga. Seni ikka teise-kolmanda koha peale konkureerinud Hoiupanga äkiline tõus tabeli liidriks on viimaste uudiste valguses üsna ootamatu, ehkki seletatav. Senise liidri Hansapanga reitingu vähikäik möödunud aasta teisel poolel, samuti konkurentide turuosa pidev suurenemine Hansa arvel vihjasid võimalikule vahetusele ennegi. On hea, et antud juhul on pigem Hoiupank liidriks tõusnud, mitte Hansapank teiseks langenud, ehk reitingu üldine tase on aastaga märgatavalt paranenud, samuti kui konkurents tipus tugevnenud.
Reaalselt on Hoiupanga tõusu taga arvatavasti aasta lõpus saadud suurlaen, mis mõjus väga positiivselt pea kõigile näitajatele, eriti aga lühiajalisele likviidsusele ja ka turuosale.
Ülejäänud liidrid parandasid samuti oma tulemust, v.a Hansapank, mis jätkas murdosalist langust.
Tähelepanuväärsetest trendidest võib mainida enamiku pankade lühiajalise likviidsuse tugevat paranemist (see puudutab eeskätt suuremaid), mis viitab sügisese kriisi üleelamisele.
Tõsiseid muutusi on ka turuosas -- suurkaotajateks siin Ühispank ja Hansapank, võitjaks Hoiupank ning, ennäe, ka väikepangad, mis grupina on lisanud ligi protsendi. Hoiu- ja Hansapanga peatse liitumise valguses võib aga seda maadejagamist pidada suhteliselt vähemtähtsaks -- tekkiva panga turuosa oleks kusagil 50% piirimail ning ülejäänuile juba selgelt püüdmatu.
Äkilisi muutusi oli ka tabeli alumises pooles, kus Tallinna Pank hõivas taas tavapärase 5. koha, hoolimata mitme näitaja märgatavast halvenemisest. Panka tõstis peamiselt turuosa kasv, kuna muud näitajad jäävad varasematele tunduvalt alla.
Möödunud aasta tõusev täht Maapank on aga täiesti kustunud, ehkki tuleb möönda, et mitte kunagi pole tabeli «punase laterna» reiting olnud nii tugev. Ümbritseval turul toimuv pidev areng tundub olevat lihtsalt kiirem kui siseprobleemides vaevleval pangal.
Seevastu toimetaja kergekäeline prognoos Tallinna Äripanga reitingupositsiooni suhtes osutus valeks juba ainsa kuu möödudes. triski
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Enimloetud
5
Investor ootaks madalamat hinda
6
Ka Villig avas oma padeliäri
Hetkel kuum
Investor ootaks madalamat hinda
Lisatud Põlvamaa ettevõtete TOP
Tagasi Äripäeva esilehele