Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tellija peab teadma kauba laadimismahtu

    Prantsusmaalt tänavavalgusteid tellinud Tallinna hulgifirma käib kohut autovedajaga, keda süüdistab osa kauba maha jätmises ja sellest mitteteatamises.
    Ostu-müügi spetsifikatsiooni järgi pidid tänavavalgustid nõudma ruumi 60 m³, selle järgi broneeriti ka autos kaubaruumi. Pealelaadimisel selgus, et kauba saatja üritab erikujulisi valgusteid laadida suuremale ruumile kui 60 m³. Autojuht seda ei lubanud, sest ülejäänud kaubaruumi oli planeeritud paigutada kaup järgmisest laadimiskohast.
    Vedaja väidab, et võttis peale lubatud 60 m³, mis vastas kaasasolevale CMR-saatedokumendile.
    Ilmselgelt on eksinud veo tellija. Kui ta on määratlenud transpordilepingus eseme suuruse 60 m³-ga, ei ole tal õigust nõuda enamat.
    Juhtum sarnaneb sellega, kui ma ostan poest kaks saia ja tahan ka kolmanda tasumata kaasa võtta.
    AS Vipex väldib sarnaseid probleeme spetsialistide poolt koostatud lepinguvormi kasutamisega. Nendes on kõik detailideni kirjendatud (laadimisaadress, laadimiskuupäevad, kauba kaal, kogus, trahvid, viivised, tasumine, kauba saaja, veose eest tasuja, üldised veoeeskirjad jne). Tänu sellisele lepingule ei ole meil analoogseid probleeme peaaegu esinenud. Või kui on, siis oleme suutnud need vedajaga kompromissi leides operatiivselt lahendada.
    Kui oli tellitud 60 m³ ja vedaja tõi selle ära, siis on ta süüst puhas. Mingil juhul ei saa klient käsutada kaubaruumi, mida ta ei ole tellinud.
    CMR-konventsiooni artikli nr 11 kohaselt ei ole vedaja kohustatud andmete õigsust kauba dokumentides kontrollima. Reaalne laadimisruum peab olema teada transpordi tellijal, vedaja ei saa seda teada. Ka meilt on tellitud kolme klaveri transpordiks kindel kaubaruum. Laadimisel selgus, et klaverid võtavad enda alla siiski terve treileri pinna ja tellijal tuli maksta täiskoorma hind.
    Selliseid probleeme saab vältida korrektse veolepingu sõlmimisega. Seal peab olema märgitud kindel kauba maht ja kaal ning palju ta ruumi võtab.
    Vedajale võib pahaks panna, et ta ei ole kogu infot edasi andnud.
    Kui autojuhi arvates jäi osa kaupa maha või kui tellimuskirjas oli erinev kogus kaupa sellest, mis peale pandi, siis peab autojuht igal juhul veo tellijat informeerima. Kuna autojuht ei teadnud, kui palju on kaupa tükiliselt, ei saa teda ka süüdistada.
    Kindlasti tuleb tellijal näidata, kui palju on kaupa tükkides. Saatelehele kirjutatakse kauba maht ja arvuline koosseis (alused, karbid või muud ühikud, millega peale laaditakse). Kauba tükilise arvu näitamine ei ole kohustus, kuid on vajalik lepingu sõlmimisel, et info oleks edasi antud korrektselt, mõlemale poole arusaadavalt ja ei tekiks infokadu.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.