Eesti automüüjad alustavad uut autoaastat mullusega võrreldes kõrgemalt stardipositsioonilt. Kui 1997. aasta jaanuaris müüdi 478 uut sõiduautot, siis nüüd alustati aastat 695 sõiduautoga. Liidrite osas muutusi ei ole -- juhtkoha haaras Toyota, Honda oli pisut tagasihoidlikum kui tavaliselt.
See, et müüginumbrid on mulluse jaanuariga võrreldes märgatavas plussis, ei üllata kedagi, sest automüük jõudis uuele tasemele -- suurusklassi 900--1300 autot kuus -- alles aprillis. Hoopis kõnekam on võrdlus eelmiste kuude -- novembri ja detsembriga. Sügisene börsikrahh vallandas languse, mis vähemalt jaanuaris jätkus täie hooga. Oktoobris 1231, novembris 901, detsembris 835, nüüd siis 695 autot. Näis, mida toob veebruar -- mullu veebruaris müüdi 527 sõiduautot.
Välismaiste autoostjate osa püsib eelmise aasta sama perioodiga võrreldes samal tasemel. Nii mullu jaanuaris kui ka nüüd müüdi Eestist välja sadakond autot (sõidu- ja tarbesõidukid kokku). Eriti paistsid silma Toyota (36 autot), Honda (15 autot), Audi (12 autot) ja Subaru (11 autot).
Jaanuaris polnud enimmüüdud mudeliks traditsiooniline turuliider Honda Civic, vaid hoopis teine Honda mudel -- maastikuauto CR-V, mida müüdi tervelt 45 autot.
Seotud lood
Kestlikkusaruandlus puudutab üha rohkemaid ettevõtteid, sest lisaks suurusest tulenevale kohustusele tekib raporteerimise vajadus ka tarneahela kaudu.
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele