Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Liising pakub endiselt huvi
Võrreldes poole aasta taguse seisuga on veoautode liisimise intress tõusnud kuni 7 protsenti ja esimene sissemakse kasvanud kuni 30 protsenti.
Veoautode liisimise intress kõigub 14--17,5 protsendini. Eestis enimlevinud veokimarkidest on mõnevõrra soodsam intress (11--12%) Mercedes-Benzi ja Scania liisimisel. Nende veokite liisimist toetavad tehased oma rahaga.
Liisingufirmad kinnitavad, et autovedajate huvi uute veokite liisimise vastu on endiselt kõrge ka karmimates liisingutingimustes.
Vedajate seas levib aga arvamus, et Eesti on pärast ERAA mullust müügiaktsiooni veokitest küllastunud, praegustes tingimustes liisitud uus masin ei ole konkurentsivõimeline.
Äripäev soovitab endiselt oodata uute masinate liisimisega. Pärast pooleaastast maksepuhkust selgub mõnede ERAA müügiaktsioonis osalenud veofirmade maksejõuetus ja nende liisitud veokid paisatakse madala hinnaga uuesti müüki. ÄP
Autofirmadele ei ole probleem liisingutingimused. Probleem on autode arv Eestimaal. Neid on liiga palju. Kahtlen, kas kellelgi on üldse plaanis sellel aastal autosid juurde osta.
Üle 12% ulatuv intress võib veofirmale koormavaks osutuda. 30protsendilist esimest sissemakset pean aga mõistlikuks. See korrastab turgu. Möödunud aasta lõpus liisiti autosid sissemaksuta, mistõttu ostsid autosid paljud firmad, kes ei teadnud, mida sellega peale hakata.