Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riik maksustas ametiautod

    Järgmisel nädalal avaldab Riigi Teataja rahandusministri määruse erisoodustuste eest maksmise korrast, mis hakkab kehtima tagasiulatuvalt alates 1. märtsist.
    Määruse kohaselt peavad firmad hakkama pidama iga sõiduvahendi kohta läbisõidetud kilomeetrite arvestust ning esitama sisseseatavas sõidupäevikus tööasjus tehtud sõidud ja erasõidud. Erasõidud loetakse tööandja poolt tehtud erisoodustuseks, mis maksustatakse 26% tulumaksu ja 33% sotsiaalmaksuga. Maksu peab tasuma firma, mitte soodustuse saaja.
    Kui firma ei soovi sõidupäevikut pidada, arvestab maksuamet erisoodustuse hinnaks 2000 krooni kuus, mille pealt tuleb maksta 1180 krooni maksu.
    Maksuameti peadirektori asetäitja Aivar Sõerd ütles, et ilmselt ei hakka kehtestatud maksust eelarvesse tulu laekuma, sest rahandusministeerium pole ette näinud maksu kogumise mehhanismi.
    «Selleks peaks politsei hakkama teedel autosid peatama ja teekonnalehti kontrollima, selgitas Sõerd maksu kogumise raskust. «Maksuametil pole võimalik kontrollida, kas maksu maksmiseks vajalikud tingimused on täidetud,» ütles Sõerd.
    Rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna juhataja Andres Hunt selgitas, et riik soovib rahandusministri määrusega aidata eraettevõtjatel oma autode kasutamise üle arvestust pidada. Hundi sõnul hakatakse raamatupidamise revideerimise ajal kontrollima, kus firma oma autosid pargib, et vältida maksuvabalt firma autoga hommikul tööle sõitmist.
    «Pole vahet, kas sõidab peaminister, minister või ajalehe fotograaf,» ütles Hunt.
    Rahandusministeeriumi pressiesindaja Aili Ohlau sõnul pole eelmisel aastal ministeeriumile kuuluvate autodega ametlikult erasõite tehtud ning tänavu pole plaanis ministeeriumi eelarvest erisoodustusmaksu tasuda.
    Aivar Sõerd ütles, et erisoodustuste andmise eest koostatud maksunõue riigiasutuse suhtes ei läheks kohtus läbi, sest riigiasutused pole tulumaksukohustuslased.
    Maksumaksjate liidu juhatuse esimees Enn Roose teatas, et liit kaalub rahandusminister Mart Opmanni kaebamist kohtusse. Roose väitel rikkus Opmann erisoodustusi käsitleva määrusega põhiseadust.
    Seaduse kohaselt võib erisoodustuse saaja olla vaid ettevõtte töötaja, kuid rahandusminister on erisoodustuse saaja määramisel omavolitsenud ja määranud nende hulka ka töötaja sugulased, ütles Roose. «Selle asemel et ise tööd teha, panevad ametnikud ettevõtja tegema lisatööd ja täitma mingisugust sõidupäevikut,» lisas Roose.
    Kuna erisoodustus kehtib vaid töötajaile, lubas Roose oma ainsa töötaja lahti lasta ja sõlmida tema kui üksikisikust ettevõtjaga lepingu.
    ASi Pennu Computer Technology nõukogu esimees Alo Koop ütles, et pikki tööpäevi tegeval ettevõtjal pole võimalik era- ja ärisõitudel vahet teha. See raskendab arvepidamist ja ei võimalda maksuametil meid kontrollida, sõnas Koop.
    «Määrusest saab hea äriidee ja seda paberimajandust hakkab korraldama lihtne arvutiprogramm,» ütles Koop. Tema sõnul võivad arvutifirmad luua programmi, mis hakkab vastavalt läbisõidetud kilomeetritele maksuametile sobiva teekonnakirjeldusega sõidupäevikuid trükkima.
    «Arvuti- ja paberifirmad rõõmustavad, sest kui pakk paberit maksab 35 krooni, miks peaksin ma maksma üle 1000 krooni kuus,» ütles Koop.
    ASi Pakterminal juhatuse esimees Antti Oidsalu rääkis, et pole loogiline, kui erisoodustuse piirhinnaks loetakse 2000 krooni, kuid töötajale saab isikliku sõiduauto kasutamist tööülesannete täitmiseks kompenseerida vaid 500 krooniga.
    Aivar Sõerd maksuametist kinnitas, et erisoodustuse andmise eest kehtestatud sõidukimaks ei laiene liisitud autodele.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.