Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Jaapanlased trügivad BMW mängumaale
- Esmaspäeval esitles Toyota avalikkusele 1999. aasta esimesel poolaastal Euroopas müüki tulevat Lexus IS200, millest jaapanlased loodavad uut läbimurret Euroopa autoturule. Uus auto kujutab endast pisimat toodet Lexuse mudelivalikus ning selle põhikonkurendiks kujuneb eile alanud Genfi autonäitusel oma debüüdi teinud uus 300-seeria BMW (vt ÄP 13.02.98). Uue BMW ja Lexuse sihtgrupil saab üsna raske valida olema, sest nii välismõõtmetelt kui ka välimuselt on autod ligilähedased.
IS200 on tagarattaveoline sportlik luksussedaan. Auto varustatakse 2-liitrise kuuesilindrilise ridamootori ja kas kuuekäigulise manuaal- või neljakäigulise automaatkäigukastiga. Kas järgneb ka mõni võimsama mootoriga modifikatsioon, pole veel teada. Kindlasti ei tule mootorivalikusse 1,8-liitrist bensiinimootorit ja samuti eitab Toyota kuuldusi diiselmootori kasutuselevõtmisest.
Arvestades asjaolu, et Euroopas Lexusest märgatavalt tugevamal positsioonil oleva BMW mudelivalikusse mahub jõuallikaid töömahuga 1,9 kuni 2,8 liitrini, ei saa siiski välistada seda, et jaapanlastelgi tuleb konkurentsis püsimiseks valikut suurendada.
Ehkki Toyota laiendab üha oma tootmisbaasi Euroopas (peagi läheb käiku uus tehas Prantsusmaal), jääb Lexus siiski Jaapanisse.
Milliseks kujuneb uue Lexuse hind, pole Toyota juhtkond veel avalikustanud. Kui aga arvestada, et üks põhikonkurent on 300-seeria BMW, võib viimase hinnataseme põhjal ennustada, et see tuleb kuskil 350 000--400 000 krooni ringis.