Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Investeerimisabi vene vedajatele
Napi koguse Venemaa veolubade arvu suurendamiseks on üks võimalus: kaasata vene autovedajaid Eesti ja Venemaa vahelisse liiklusse. Kui venelastel on vaja rohkem Eesti veolube, antakse Eestile vastu ka rohkem Venemaa lube.
Paraku on klientidele eemaletõukav Venemaa vedajate konkurentsivõimetult kõrge veohind. Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioon (ERAA) pakub aprilli alguses toimuval seminaril 30 Venemaa veofirmale välja skeemi, mille järgi on Eesti Vene vedajate investeeringute transiitmaaks, aidates sellega vähendada riigimakse ning alandada veo hinda.
Venemaa veofirma teenuse hinna ajavad kõrgeks Venemaa maksud. Uue auto ostmisel tuleb auto hinnale juurde maksta 55%, registreerimisel 20%, käibemaks 20%, tollimaks 15%. Tõsi, käibemaksu saab hiljem tagasi.
Eesti riiulifirmasid kasutades on võimalik Venemaa maksudest pääseda. Venemaa vedaja ostab Eestis riiulifirma, mis soetab endale Eestis korraliku autobaasi. Seejärel astub riiulifirma osanikuks Venemaa veofirmas, kasutades aktsiakapitalina Eestis soetatud veeremit. Vastavalt Venemaa seadustele on välisinvesteering maksuvaba. Taolise investeerimisskeemi õnnestumisel on vähemalt kaks positiivset tagajärge.
Esiteks võrdsustatakse Eesti ja Venemaa vedajate suhe kaubavedudes. Kui praegu toimub kaubavahetus Venemaaga suhtega üks Vene auto kümne Eesti vedaja vastu, siis pärast odava veeremi soetamist muutub ka Venemaa veofirma teenuse hind konkurentsivõimeliseks. Kui neil tekib suurem vajadus Eesti teelubade järele, siis annab see võimaluse küsida ka Venemaalt rohkem teelube.
Venemaa vedajate kasutamise suurendmamisel võib saada takistavaks Eesti kliendi usalduse puudumine nende vastu. Risto Koovit Melship Eestist ütleb, et nemad eelistavad ka võrdse veohinna korral Eesti vedajat. Probleemide tekkimisel on Eestist Venemaa veofirmat raske üles leida. Samuti orienteeruvad Venemaa vedajad eestlastest tunduvalt halvemini paberimajanduses.
Jääb loota, et Venemaa eksportöörid/importöörid on oma kaasmaalastest paremal arvamusel ja eelistavad kodumaiseid vedajaid Eesti vedajatele.
Teiseks võidavad Eesti veoautode müüjad. Nende eelmine koostöö ERAAga lõppes Eesti veoturu uputamisega uutesse autodesse. Mõneks ajaks on Eesti turg uutest veokitest küllastunud, Venemaa turu avanemine oleks edasiseks arenguks hädavajalik.
Mida kauem pitsitab Venemaa oma vedajaid karmi maksusüsteemiga, seda suuremat edu on loota veokimüüjatel ERAA väljapakutud skeemi teostumisel.