Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Konkurentsi kasv annab lootust

    Endiselt leidub firmasid, kes eelistavad omada väikest veoparki ja enda kaupa Eestis ise laiali vedada. Logistikateenuseid osutavate firmade hinnataset peetakse liiga kõrgeks. Kuid loodetakse, et lähiaastail muutub nende hind vastuvõetavamaks.
    Lootus pole asjatu. Eesti-siseste vedude hinnataseme languseks on eeldused ja võimalused olemas.
    Eesti sisevedude konkurentsi lisanduvad rahvusvahelistest vedudest ülejäävad autod. Eelmisel teisipäeval saabusid Eestisse viimased 20 veoautod ERAA veokite müügiaktsioonist. Võrreldes kolme kuu taguse seisuga pakub Eesti rahvusvaheliste vedude turul teoreetiliselt oma teenust 320 uut veokit rohkem. Veoste maht ei ole ole autode arvuga võrdeliselt kasvanud, mistõttu peavad vanemad autod rahvusvahelistelt vedudelt lahkuma. Metallipressi alla neid ei saadeta, vaid üritatakse rakendust leida tehniliselt vähemnõudlikul sisevedude turul. Reeglina viib pakkumise kasvamine hinna alla.
    Regulaarsete kaubaveoliinide pakkujaid tuleb juurde. Kuu aega tagasi kirjutasin ekslikult, et Eesti-sisese regulaarkaubaveo pakkumises on monopol hiljuti sellel alal tegevust alustanud Scansped Eesti käes.
    Tegelikult on ligi sama suure turuosaga firma Kaubaekspress. Spekuleeritud on ka teemal, et Eesist võib huvituda Soome suuruselt teine siseriiklikke vedusid korraldav firma Kaukokiito. Pärast paratamatut osaluse müümist Schenker Kaukokiito Eestis puudub tal nüüd Eestis tegutsev üksus, kuid on tekkinud vaba raha, mida siia investeerida uue projekti alustamiseks.
    Kindlasti mõjub konkurents pärssivalt ka regulaarveo hinnatasemele.
    Veofirmad ei anna hinnaläbirääkimistes järele, sest väidavad, et küsivad juba praegu kliendilt vaid transpordi omahinna. Sellist väidet usub vaid laisk klient. Harva kohtab ajalehtedes vähempakkumise kuulutusi transpordifirma leidmiseks. Logistika firmad on tunnistanud, et vähepakkumiste korraldamine on kõige reaalsem võimalus ettevõtte transpordikulutusi vähendada.
    Viimane positiivne näide on Tartu õlletehas, mille vähempakkumise konkurss leiab lahenduse aprilli alguses. Logistik Peeter Raidvee sõnul on koostööpartneritest transpordifirmadega aja jooksul välja kujunenud hinnataseme baas, mida on raske alla kaubelda.
    Vähempakkumine veenab, et turul ongi selline hind, või aitab leida odavama transporditeenusega firma.
    Vähempakkumistest on huvitatud samuti transpordifirmad. Avalikud konkursid annavad neile võimaluse leida uusi kliente.
    Ettevõtjal ei tasu oma kauba laialivedamiseks investeerida autoparki. Targem on kulutada aega vähempakkumiste korraldamiseks, et lükata tagant konkurentsi kasvu, mis toob lähemale transpordihinna vastuvõtuläve.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kaevandussektoris hakkas käärima kümnendi tehing
Kaevandushiiu BHP täna tehtud 31 miljardi naelane ülevõtupakkumine teisele kaevandushiiglasele Anglo American tähendab kaevandussektorile selle kümnendi suurimat tehingut ja uue vaseturu liidri sündi.
Kaevandushiiu BHP täna tehtud 31 miljardi naelane ülevõtupakkumine teisele kaevandushiiglasele Anglo American tähendab kaevandussektorile selle kümnendi suurimat tehingut ja uue vaseturu liidri sündi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.