Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinna--Tartu kiirtee paiknevus novembriks
Eilsel koosolekul pakkus endine maanteeameti tehnokeskuse töötaja Jaan Treufeld välja täiesti uue variandi kahesuunalise ja neljarealise maantee Aruvalla--Koigi trassi jaoks. Treufeldi variant, mis ei läbiks Ussisood ega nõuaks kahe viadukti ja kahe silla ehitamist, hoiaks autori sõnul kokku 100 miljonit krooni ehitusraha.
«Treufeldi pakutavat trassi analüüsiti 80ndate aastate lõpus, aga jäeti keskkonnakaitselistel kaalutlustel kõrvale,» ütles maanteeameti tehnokeskuse projektiosakonna juhataja Jüri Kirotam. Kas Treufeldi kava arutuse alla võetakse, selgub lähiajal teede- ja sideminister Raivo Vare juures peetaval arupidamisel.
Tallinna--Tartu maantee kogumaksumuseks on hinnatud 1,5 miljardit krooni. Maanteeameti peadirektori asetäitja Aleksander Kaldase sõnul loodetakse miljard krooni saada välisabi korras ja 300-400 miljonit krooni maailmapangalt laenu.
«Kiireima tulemuse saaksime, kui riik suunaks näiteks Telekomi 49% aktsiate müügist saadava tulu Tallinna--Tartu esimese klassi tee ehitamiseks,» ütles Raivo Vare.
Kaldase sõnul võib tee Tallinnast Paia ristini valmis saada alles aastaks 2010.
Raivo Vare ütlusel lõpetatakse Vaida teelõigu ja Kärevere silla ehitus igal juhul sel aastal. Et aga esimese klassi tee ehitamist aastal 2000 jätkata saaks, tuleb võimalikult kiiresti otsustada trassi täpne kulgemisjoon.