Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eeskirja rikkuja teeääri koristama

    Riigikogu liige Daimar Liiv koostas eelnõu, mis jõustumisel suurendab piirkiirust ning lubab rooli istuda ka pärast alkoholi tarbimist.
    Äripäev toetab Liivi algatust ja leiab, et kiiruse piirmäära tuleks muuta. Samuti võiks lubada rooli istuda pärast pudeli õlle või pokaali veini tarbimist. Kuid me ei nõustu Liivi poolt pakutud määradega.
    Toimetus ei toeta ettepanekut, et kiirteedel ja kaherealistel teedel oleks aprilli keskpaigast kuni oktoobri keskpaigani suurimaks lubatud kiiruseks 130 km/h, nagu see on praegu kuues Euroopa riigis.
    Paljud autojuhid on kehtestanud endale ise piirkiiruse ja see on 10--15 km/h enam, kui lubab liikluseeskiri. Põhjus on selles, et kui autojuht ületab kiirust alla 20 km/h, siis on karistusmäär madalam.
    Liivi ettepanek legaliseerib küll teedel valitseva olukorra, aga sellega kaasneb oht, et kui praegu sõidab osa juhte kaherealisel maanteel kiirusega 120--130 km/h, siis uue piirmäära kehtestamisega hakkavad nad sõitma 140--150 km/h.
    Meie arvates võiks piirkiiruseks olla 120 km/h ja kuna kiirusemõõtja veaks peetakse 7 km/h, siis peaks 130 km/h olema piir, mille ületades muutub karistusmäär märgatavalt rangemaks. Talvel peaks kaherealistel teedel olema piirkiirus 90 km/h.
    Teistel asulavälistel teedel peaks suurim sõidukiirus olema aasta ringi 90 km/h (Euroopas on ainult kolm riiki, kus piirkiirus on suurem). Osal teelõikudel sõltuvalt teeoludest ja liiklusohutusest võiks piirmäär olla ka kõrgem, näiteks 100 või 110 km/h. Sellised teelõigud tuleb vastavate liiklusmärkidega tähistada.
    Daimar Liiv soovib oma eelnõus lubada autot juhtida ka 0,4promillise joobe korral. Meie arvates võiks joobe puhul olla piirmääraks 0,5 promilli. Põhjus on lihtne -- 0,5 kuni 0,8 promilli on lubatud üheksateistkümnes Euroopa riigis, ainult kolmes riigis on lubatud joobeaste madalam.
    Ei usu, et 0,5promillise joobe ehk lõuna kõrvale pudeli õlle või pokaali veini lubamine suurendaks liiklusõnnetuste arvu.
    Tegelikult oleks see samuti praeguse olukorra legaliseerimine. Ja kui pärast ühe pudeli õlle joomist on lubatud autorooli istuda, ei hakka autojuhid lõunasöögi kõrvale rohkem õlut tellima.
    Viimaks teeb Äripäev ettepaneku täiendada liikluseeskirja rikkumise eest määratavate karistuste loetelu.
    Uue karistusviisina pakume välja ühiskondlikule tööle suunamise. Kui sõidukijuht on näiteks korduvalt ületanud kiirust, siis peab ta puhkuse ajal või puhkepäevadel tegema teatud arv päevi oma kodulinnas heakorratöid. Tööle suunamise ja karistuse pikkuse otsustaks kohus.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.