Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ministeerium valis endale liiga kallid autod

    Riigihangete ameti vahekohus otsustas üleeile, et ministeeriumi valik oli põhjendamatult kallis. Amservist ostes oleks Toyota Hilux 2.4 hind olnud 283 000 krooni. ELKE Autost ostes on hind 340 000 krooni.
    Looduskaitsetöötajaile ja metsameestele mõeldud maastikuautode riigihanke konkursil osales vaid kaks pakkujat, ELKE Auto ja Amserv Auto. Mõlemad ostavad autod ASilt Toyota Baltikum ja salongi müügihinnad on Amserv Auto juhatuse esimehe Alar Metssoni kinnitusel seetõttu ühesugused.
    Ometi ületas ELKE Auto 6,1 mln kroonine pakkumus 700 000 krooni võrra Amserv Auto pakkumuse. See ületas paarikümne tuhande krooni võrra isegi ELKE Auto salongi müügihinda. Amserv pakkus sama mudelit ja lisavarustust salongihinnast odavamalt. Metssoni sõnul tehti aga valik 20. märtsil nii kiiresti ära, et Amservi pakkumuse üksikasjaliku sisuga keegi tutvuma ei tulnudki.
    Küsimusele, kas võis keegi anda keskkonnaministeeriumi ametnikele altkäemaksu pakkumise mõjutamiseks, ei soovinud Alar Metsson vastata. «Ma ei hakka sel teemal spekuleerima,» lausus ta. Ka autofirmat vahekohtus esindanud Maidu Kaasik ei kommenteerinud küsimust.
    ASi ELKE Auto müügiosakonna juhataja Melvin Sinirand ütles, et ta ei saa avaldada pakkumuse üksikasjalikku sisu, kuid auto hinna tegi salongihinnast kallimaks lisavarustus, mida keskkonnaministeerium nõuab. «Meie pakkumus vastas ilmselt paremini nendele tingimustele,» kommenteeris Sinirand konkursivõitu.
    Keskkonnaministeeriumi asekantsler Peeter Sooväli kinnitas, et sellel riigihanke konkursil ei olnud peamine kriteerium madalam hind, vaid soodsam pakkumus. Need on tema sõnul kaks eri mõistet.
    Riigihangete ameti vahekohus leidis oma otsuses, et ministeerium oleks pidanud juhinduma riigihangete seadusest, mille eesmärk on tagada riigihangeteks kasutatavate rahaliste vahendite ratsionaalseim ja säästlikum kasutamine.
    Peeter Soovälja sõnul Amserv Auto pettis neid, pakkudes nõrgema mootoriga autot, mille hind on madalam.
    Autol pidi olema turbodiiselmootor võimsusega vähemalt 65 kW, et saaks vedada mootorpaate ja mootorsaane. «Amserv läks petu peale, pakkudes välja vana mudelit ja tavalise diiselmootoriga autot, mille mootori võimsus oli 58 kW,» teatas Sooväli. ELKE Auto pakkus 66kW võimsusega maasturit.
    Amserv Auto juhatuse esimehe Alar Metssoni väitel Sooväli hämab, sest nad pakkusid sama mudelit, mis ELKE Auto ja pakkumus vastas kõigiti nõudmistele. Segaduse põhjustas tema sõnul pakkumusse lipsanud trükiviga koha peal, kuhu oli vaja kirjutada mootori võimsus. Amserv Auto esitas veaparanduse järgmisel päeval pärast pakkumuste avamist ja täpsustas pakutava auto mootori võimsuseks 66 kW.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tootjahinnad tööstuses jätkasid langemist
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.