Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
SAS süüdistab Leedut diskrimineerimises
See on esimene kord, kui SAS palub valitsustelt riikidevaheliste lepingute katkestamist.
Konflikti põhjuseks oli see, et Leedu tsiviillennundusamet keeldus SASile andmast luba teha täiendav lend Kopenhaageni--Vilniuse liinil.
Praegu lendab SAS sellel liinil üks kord nädalas. Leedu pressi teatel keeldus amet luba andmast, sest reisijate arv nimetatud liinil kasvas eelmisel aastal vaid 0,5 protsenti.
Konflikt kulmineerus esmaspäeval, kui 46 SASi reisijat jäi segaduste tõttu Vilniusse maha ning ei jõudnud sihtpunkti.
SAS leiab, et Leedu rikub õhutranspordilepingut, mis võimaldab lennufirmadel suurendada lendude arvu, kui firma reisijate arv ei ületa 55% selle liini reisijate koguarvust.
Eilne Rootsi Dagens Nyheter kirjutas, et Leedu võimud kardavad, et konkureeriv Leedu lennufirma Lietuvos Avialinijos kaotaks turuosa SASile.
Lietuvos Avialinijose juht Romas Gegznas ei soostunud SASi avaldust kommenteerima ja ütles, et läbirääkimised ei ole veel lõppenud.
Gegznas sõitis esmaspäeval Bonni, et arutada koodide jagamise kokkulepet Lufthansaga. Ta avaldas arvamust, et Lufthansa ja SAS võivad koordineerida survet LALile, sest Leedu lennuamet keeldus ka Lufthansale andmast luba lisalennuks Vilniusse.
Leedu transpordiministri asetäitja Algirdas Sakalys loodab, et konflikt kahe lennufirma vahel lahendatakse rahumeelselt.
SASile ei antud lisaliini avamise luba tehnilise probleemi tõttu -- nimelt kavatseb Lithuanian Airlines osta suuremaid Boeing-lennukeid, mis tähendab, et Vilniuse rahvusvahelise lennujaama lennurajad tuleb ümber ehitada.
Seetõttu pakub Leedu transpordiministeerium Rootsi, Saksa ja teiste maade lennufirmadele võimalust suurendada alternatiivselt lendude arvu Kaunase ja Palanga lennujaama. ELTA-ETA-BNS