Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maks, mis jääb maksmata

    Märtsis ajakirjanduse kriitikatule tõttu päevakorrast ajutiselt maha võetud rahandusministri sõidupäevikute määrus on läbi tegemas uuenduskuuri. Aprilli lõpus peaks minister sellele käe alla panema. 1. juulist hakkab ettevõtja ametiauto kasutamisel erasõitudeks maksma erisoodustusmaksu või pidama sõidupäevikut.
    Äripäev leiab, et kui valitsus maksustab ametiautod, peaksid ettevõtted hakkama tagasi saama sõiduautode pealt makstud käibemaksu.
    Erasõitude maksustamise eesmärk on poliitiliselt arusaadav, ent kehtestatud maksustamise kord ei ole elujõuline. Jääb mulje, et määrus on tehtud lihtsalt sellepärast, et riigikogu oli otsuse vastu võtnud.
    Tõsi, parandatud variant on märtsikuisest määrusest mõnevõrra ettevõtjasõbralikum ja tasakaalustatum. Arvestuslik maksubaas on langenud 2000-lt 1500-le kroonile. Maksustamisele kuuluvad ka riigi autod. 1500 kroonile on tõusnud neli aastat 500 krooni peal püsinud hüvitis, mida makstakse töötajale isikliku auto kasutamisel töösõitudeks.
    On aga ebaloogiline, et keset aastat hakkab kehtima maks, millest maksimaalselt laekuva 560 miljoni krooni kasutamise kohta riigikogu otsust teinud ei ole. Samuti pole maksumäära kehtestanud riigikogu, kelle ülesanne on riigi maksubaasi ümberjaotamine, vaid numbri on lakke vaadates paika pannud ametnik. Kõige tipuks ei näe maksuameti peadirektor Kalev Järvelill tulumaksuseadust muutmata võimalust määrust rakendada.
    Määruse jõustumisel jääb alles võimalus, et maksu ei laeku mitte sentigi. Kui uskuda minister Opmanni, on ka rahandusministeerium sellega arvestanud, et enamik ametiautode kasutajaid määrust ei täida.
    Sõidupäevikusse märgitu ja sõidu tegeliku eesmärgu kokkulangevust on peaaegu võimatu kontrollida. Ettevõtjal peab olema vaid hea fantaasia. Vägisi meenub Nõukogude aeg, mil oli hulgaliselt igasugu seadusi-määrusi, mida keegi ei täitnud.
    Rahandusministeeriumile on aksioom, et ametiautoga tehakse erasõite. Samas laekumisi riigieelarvesse pole planeeritud. Sõidupäevikute oskuslikul «joonistamisel» jääbki raha tulemata. Nii on määruse tegelik tulem ainult mõttetu lisatöö sohvritele, raamatupidajatele, audiitoritele jne.
    Võimalik, et rahandusministeerium arvestas sellega, et paberimäärimisrohket sõidupäeviku täitmist keegi niikuinii ei viitsi ette võtta ja maksab automaatselt.
    Jääb ettevõtte kalkuleerida, mis on kasulikum -- maksta otsemaksu, maksta ja maks mingis osas töötajalt tagasi kasseerida, lasta töötajatel täita päevikut (tööajakulu!) või osta Pennult Alo Koobi poolnaljatamisi lubatud sõidupäevikuprogramm.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA majanduskasvu pidurdumine kukutas aktsiaid
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.