Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ministeerium korraldab automaksu arutelu
Kindlasti tahame seda arutada kaubandus-tööstuskojaga, lausus rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna juhataja kt Lemmi Oro. Tema sõnul on ametiautodele erisoodustusmaksu rakendamise määrus alles projekti staadiumis ja vara on vastata üksikasjalistele küsimustele.
Rahandusministeerium tahab 1. juulist maksustada ametiautodega tehtavad erasõidud 1500kroonise maksubaasi pealt arvestatava tulu- ja sotsiaalmaksuga, mis on 885 krooni kuus.
Teine võimalus on täita sõidupäevikut, kus ühe kilomeetri erasõidu maks on 3 krooni.
Oro ei osanud veel vastata, mis saab siis, kui asutus oma kinnitusel kunagi erasõite ei tee. Paika on panemata ka kontrollimehhanism. Maksuameti peadirektori Kalev Järvelille sõnul ei suuda maksuamet praegusel kujul määruse täitmist jälgida.
Rahandusministeeriumi maksupoliitika osakond ei ole seni ka arvutanud, millised lisatulud maksust võiksid laekuda ja kui palju lisakulu toob see kaasa riigieelarvelistele asutustele.
Erisoodustusmaksu tulu pole selle ega järgmise aasta riigieelarvesse arvestanud ka eelarve osakond, väitis osakonna juhataja Ants Liiver. «Ilmselt tuleb see töö ära teha, seni pole me seda veel tegema asunud,» lausus ta.
Määruse juulis kehtima hakkamise korral laekuvad esimesed summad ametiauto erasõiduks kasutamise eest juba septembris. Arvestuste järgi teenib riik maksuga mitusada miljonit krooni aastas.
Rahandusminister Mart Opmann mainis märtsi alguses, et erisoodustusmaksu ei kehtestata aasta keskel, vaid uue aasta alguses. Lemmi Oro põhjendas tähtaja varasemaks lükkamist sellega, et tegemist ei ole maksuseaduse tasemel otsusega, vaid rahandusministri määrusega, mis täpsustab ammu tulumaksuseaduses paika pandud nõudeid.