• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas sadamas tuleb kaotada maksuvabad kauplused?

    Tolliseaduse järgi peaksid need kauplused olema juba kadunud. Tegemist on kõlvatu konkurentsiga. Hinnatase on võrreldes laevafirmaga erinev. Laevad toovad reisijad kohale, aga need ei osta laeva pealt, vaid lähevad ostavad sealt poest. Laevad saavad aga hoida oma pileti hinna madala siis, kui laeva maksuvabades poodides on hea läbimüük. Sellise poe olemasolu korral sadamas on laevafirmadel raskem konkureerida ja võidakse tõsta pileti hinda.
    Teine asi oleks siis, kui laevafirmad ise omaksid neid poode. Sellisel juhul ei oleks mingit erilist probleemi.
    Praegu on aga tegemist kõige ehedama kõlvatu konkurentsiga, mis on riigile kahjulik, sest mõjutab reisiliiklust. Meile (majanduskomisjonile -- toim.) sai veel selgeks, et inimesed, kes tulevad Soomest laevaga Tallinna, ei osta laeva poest, vaid lähevad kribinal-krabinal sadamas asuvasse poodi ja ostavad sealt endale poole madalama hinnaga alkohoolseid jooke, tulevad laeva, tõmbavad oma nina täis, oksendavad kajutid täis ja laev peab selle kõik ära koristama. Ehk teisisõnu laev toob odavalt kunded kohale ja ei saa ise sellest mingit kasu.
    Kindlasti peaksid need olema. See on ka igal pool mujal maailmas täiesti normaalne. Kolmeteistkümnes Euroopa riigis on selliseid poode kokku 52.
    Loomulikult pakuvad sellised poed laevadele konkurentsi, aga suurused ei ole võrreldavad. Kaupluste käive moodustab umbes 5% ühe laevafirma kaubanduskäibest.
    Samasuguse põhjendusega võiks Tallinna Kaubamaja ümbruses sulgeda kõik teised kauplused, sest nad pakuvad konkurentsi.
    Olen kuulnud ka sellist argumenti, et mujal kuuluvad sadamas tegutsevad maksuvabad poed laevafirmadele. Seda ei ole suutnud mulle aga keegi tõestada. Ma teen järgmise ettepaneku: Nordeskil on olemas nelisada 1000kroonist aktsiat ja kes soovivad osta, palun registreerida, ma olen selleteemalisi pakkumisi nõus arutama.
    Õige ei ole argument, et tolliseadus ei luba sadamates maksuvabadel poodidel tegutseda. Seaduses ei ole sadamakauplustest sõnagagi juttu ja see, kui seadus neid ei käsitle, ei tähenda seda, et need peab kohe sulgema.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Anu Ruul: kestliku innovatsiooni võimalikkusest Maal – kümme sammu maailmalõpust eemale
Innovatsioon ja kestlik innovatsioon ei peaks olema kaks eri terminit, kestlikes uutes innovatsioonides peituvad väga suured tulevikuärid, kirjutab konsultant ja koolitaja Anu Ruul Äripäeva essees.
Innovatsioon ja kestlik innovatsioon ei peaks olema kaks eri terminit, kestlikes uutes innovatsioonides peituvad väga suured tulevikuärid, kirjutab konsultant ja koolitaja Anu Ruul Äripäeva essees.
USA aktsiaturg: Nasdaq pani langusnädalale punase punkti
Tehnoloogiaaktsiaist pungil Nasdaqi liitindeks lõpetas börsinädala 2,72 protsendise kukkumisega; languses olid ka kõik teised peamised USA börsiindeksid.
Tehnoloogiaaktsiaist pungil Nasdaqi liitindeks lõpetas börsinädala 2,72 protsendise kukkumisega; languses olid ka kõik teised peamised USA börsiindeksid.
Tehniline viga lükkas Tallinki reisi Turust Stockholmi päeva võrra edasi
Tallinki laeva Baltic Princess reis Turust Stockholmi lükkus tehnilise vea tõttu päeva võrra edasi, kirjutab Iltalehti.
Tallinki laeva Baltic Princess reis Turust Stockholmi lükkus tehnilise vea tõttu päeva võrra edasi, kirjutab Iltalehti.
Leedu eksport Hiinasse kahanes dramaatiliselt
Leedu ekspordist Hiinasse oli detsembris alles jäänud ainult hädine kümnendik leedukate teele veeretatud takistuste pärast, loeb Leedu SEB analüütik Tadas Povilauskas Hiina tolli andmetest välja.
Leedu ekspordist Hiinasse oli detsembris alles jäänud ainult hädine kümnendik leedukate teele veeretatud takistuste pärast, loeb Leedu SEB analüütik Tadas Povilauskas Hiina tolli andmetest välja.