Kaks aastat tagasi teenisid 66 linnavalitsuse ja linnaosa valitsuse ettevõttest kasumit 38 ettevõtet kokku 127 miljonit krooni ja dividendid kajastusid linna eelmise aasta eelarves. Ülejäänud ettevõtted olid kahjumis.
2 miljonit krooni jagunes nelja ettevõtte vahel -- AS Tallinna Vesi 800 000 krooni, ME Tallinna Tänavavalgustus 400 000 krooni, ME Tallinna Teedevalitsus 300 000 krooni ja ME Tallinna Linnaehitus 500 000 krooni.
Rahandusameti juhataja Heino Tonsiver selgitas, et sama summa planeeriti omal ajal eelarvesse ja seega ei ole küsimust, et ettevõtted oleksid liiga vähe kasumist linnale andnud. Lõviosa kasumist jäi ettevõtetele investeeringuteks.
Linnal on suurem või väiksem osalus ka kümnes aktsiaseltsis. Nende ettevõtete kasumist kanti linna eelarvesse eelmisel aastal vaid 65 000 krooni.
Sellest 60 000 krooni maksis AS Kulderknupp.
Kasumis olid, aga ei maksnud dividende AS Tallinna Linnasadam (linna osalus 50%), AS Tallinna Pank (2,2%), praeguseks pankrotistunud AS Balti Baas (49%), näitab linna 1997. aasta eelarve täitmise bülletään.
Tonsiver sõnas, et enamasti on linn sellistesse aktsiaseltsidesse sisse läinud hoone, maa või varaga ja pole oma raha kulutanud. Seepärast pole dividendid esmatähtsad, vaid pigem lisatulu, mis kulutusi pole kaasa toonud.
Pisut vähem kui viieprotsendiliselt osaluselt ASis Baltic Computer System (BCS) sai linn eelmisel aastal 26 200 krooni dividende.
BCSi finantsjuhi Raimu Hansti sõnul on ta kaks korda tahtnud dividende üle kanda, kuid talle pole antud kontonumbrit, kuhu raha saata.
Aktsiaseltsi dividendid võivad minna ka linnaeelarvest mööda kas mõnda fondi või linnale kuuluvale ettevõttele.
Rahandusameti eelarveosakonna juhataja Siiri Sipp ütles, et linn plaanib sel aastal dividende miljon krooni. ASilt Expoplakat laekub 306 000 krooni, Tallinna Linnaehituselt 50 000, Tallinna linnaapteegilt 500 000 ja Mustamäe apteegilt 150 000 krooni.
Dividende pole planeeritud ASidelt Tallinna Soojus ja Tallinna Vesi, sest nende kasum suunatakse investeeringuteks, lisas Sipp.
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele