• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Justiitsministeerium otsib eurovangla ehitajat

    Pakkumiskutse dokumentidesse lülitatakse märkus selle kohta, et justiitsministeerium jätab endale võimaluse lükata pakkumused tagasi, täpsustas valitsuse pressibüroo direktor Juhan Kivirähk. Millal justiitsministeerium riigihanke välja kuulutab, pole valitsuse protokollilises otsuses kirjas, lisas Kivirähk.
    «Rahvusvahelise konkursi meetodi paketis lähtusime riigihanke seadusest ja riigieelarve seadusest,» rääkis vanglate ameti peadirektori asetäitja Meelis Taniel. «Meie pakutud meetodit pole Eestis varem kasutatud.»
    Tanieli sõnul peab konkursi võitjal olema raha, mille eest projekteerida vanglate ameti lähteülesannete järgi vangla ja ehitada see valmis või olla ehituse peatöövõtja.
    «Vanglate ameti ametnikud on pessimistid, kas Eestimaal leidub kapitali ja ehitusfirmat, kes vangla projekti suudab ise rahastada ja ehitada,» avaldas Taniel kahtlust. «Seepärast otsustasime rahvusvahelise konkursi kasuks.»
    Tanieli sõnul on nad konkursi meetodi väljatöötamisel kasutanud Saksamaa skeemi. «Saksamaal ehitati samuti vangla, kaasates erakapitali,» seletas Taniel. «Isegi Saksamaa-suurusel riigil ei ole tahtmist korraga riigieelarvest nii suure objekti ehitamiseks nii palju raha eraldada.»
    Tartu heitveepuhastusjaama lähedusse, Turu tänava lõppu ehitatava vangla esialgseks maksumuseks on arvutatud ligi 400 miljonit krooni. Tanieli sõnul on nad vangla ehitusajaks arvestanud umbes kaks aastat.
    Tanieli ütles, et uue vangla ehitamine on ainuvõimalik tee lahendada vanglaprobleemid. «Tallinna keskvanglas on niivõrd halvad tingimused, et sellise vanglaga meid küll Euroopa Liitu vastu ei võeta,» põhjendas Taniel. «Uus vangla Tartus ongi mõeldud keskvangla asemele.»
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Euroopa suurim pank soovitab investoritel Euroopa aktsiaid vältida Blackrock näeb pikaajalisi võimalusi energiakriisis
HSBC privaatpanganduse ja varahalduse globaalne investeerimisjuht Willem Sels leiab, et investorid peaksid vältima Euroopa aktsiate otsimist, kuna energiakriisi tõttu on riski ja tulu suhe on liiga suur. Blackrocki investeerimisjuht Nigel Bolton näeb energiakriisis aga võimalusi.
HSBC privaatpanganduse ja varahalduse globaalne investeerimisjuht Willem Sels leiab, et investorid peaksid vältima Euroopa aktsiate otsimist, kuna energiakriisi tõttu on riski ja tulu suhe on liiga suur. Blackrocki investeerimisjuht Nigel Bolton näeb energiakriisis aga võimalusi.
Selgeid sõnumeid palun! Ja mitte ainult 5 minutit enne “AK”d
Peaminister Kaja Kallas ei teinud neljapäeval ehk otseselt viga endale eetriaega soovides, küll aga peab sõnum, mis sel viisil avalikkuse suunas teele saadetakse, olema soovitud mõju saavutamiseks lihtsam ja täpsem, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Peaminister Kaja Kallas ei teinud neljapäeval ehk otseselt viga endale eetriaega soovides, küll aga peab sõnum, mis sel viisil avalikkuse suunas teele saadetakse, olema soovitud mõju saavutamiseks lihtsam ja täpsem, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Taavi Pertman langes esimese investeeringuga kohe petturite küüsi
Rahafoorumi blogi autori ja finantskoolitaja Taavi Pertmani südameasi on alustavate investorite abistamine nende esimeste sammude tegemisel investeerimismaailmas. Kõik tundub kohutavalt keeruline ja abi kulub marjaks ära, usub Pertman, kes ise sai aastaid tagasi oma esimesi investeeringuid tehes petturitelt vastu pükse.
Rahafoorumi blogi autori ja finantskoolitaja Taavi Pertmani südameasi on alustavate investorite abistamine nende esimeste sammude tegemisel investeerimismaailmas. Kõik tundub kohutavalt keeruline ja abi kulub marjaks ära, usub Pertman, kes ise sai aastaid tagasi oma esimesi investeeringuid tehes petturitelt vastu pükse.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Raadiohitid: vihjed kasvusektoritele ja hinnalangusele uusarendustes
Kust võiks investorid leida praegusel ajal kasvu, mis viitab peidetud hinnalangusele uusarenduste turul ja kuidas elada üle langusperiood ehituses – need olid sel nädalal raadiokuulajate põletavamad küsimused, millele saadetest vastust otsiti.
Kust võiks investorid leida praegusel ajal kasvu, mis viitab peidetud hinnalangusele uusarenduste turul ja kuidas elada üle langusperiood ehituses – need olid sel nädalal raadiokuulajate põletavamad küsimused, millele saadetest vastust otsiti.
Kusti Salm: Venemaa suurendab panuseid, peame talle sõja hinda tõstma
Oluline on sõnum Venemaale, et mobilisatsioon ja annekteerimine tähendavad Läänelt rohkem relvaabi Ukrainale, ainult nii saab Venemaa isu ohjeldada, ütles kaitseministeeriumi kantsler Kusti Salm tänasel pressikonverentsil.
Oluline on sõnum Venemaale, et mobilisatsioon ja annekteerimine tähendavad Läänelt rohkem relvaabi Ukrainale, ainult nii saab Venemaa isu ohjeldada, ütles kaitseministeeriumi kantsler Kusti Salm tänasel pressikonverentsil.
Uskumatu teekond: logistikud toovad Hiinast Euroopasse kaupa mööda maanteed
Mere- ja raudteevedude pikad tarneajad on sundinud aina rohkem ettevõtteid kaaluma võimalust tuua kaup Hiinast kohale mööda maanteed.
Mere- ja raudteevedude pikad tarneajad on sundinud aina rohkem ettevõtteid kaaluma võimalust tuua kaup Hiinast kohale mööda maanteed.
Toyota sulges tehase Venemaal
Jaapani Toyota Motor Corp otsustas sulgeda Venemaal Peterburis asuva tehase, kus peatati tootmine tarneahela häirete tõttu juba märtsis. Kevadel peatas autotootja ka sõidukite impordi Venemaale.
Jaapani Toyota Motor Corp otsustas sulgeda Venemaal Peterburis asuva tehase, kus peatati tootmine tarneahela häirete tõttu juba märtsis. Kevadel peatas autotootja ka sõidukite impordi Venemaale.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.