Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti mees juhib Hondade müüki Leedus
Kõpperi sõnul valis Honda kompanii Leedu maaletoojat väga põhjalikult kaks ja pool aastat.
«Üks põhjus, miks valiti Veho, on kindlasti Honda autode Eesti maaletooja ASi Veho Eesti head töötulemused,» ütles Kõpper.
Kõpperi sõnul hakkavad Veho Eesti, Estauta ja Hondade maaletooja Lätis, Musamotorsi tütarfirma MDL Motors, ühiselt välja töötama Hondade müügi- ja hinnapoliitikat, laomajandust ning reklaamistrateegiat.
Kõpperi kinnitusel investeerib Veho Vilniusse Honda keskuse rajamisse 1,5--2 miljonit USA dollarit. Estauta on Leedus Hondasid renditud pindadel müünud ning teenindust pakkunud ligi kaks aastat.
«Kusjuures me pole seni Leedus üldse reklaami teinud,» toonitas Kõpper. «Nüüd loodame oma turuosa tunduvalt suurendada.»
Estauta direktori Heido Kiviranna andmeil müüdi Leedus enne nende turule tulekut aastas viis Hondat. «Eelmisel aastal müüsime 209 autot,» rääkis Kivirand. Selle tulemusega on Honda enimmüüdud automarkide pingereas tõusnud kuuendaks-seitsmendaks. Kiviranna sõnul eelistatakse Leedus praegu Saksamaa autosid.
Kivirand ütles, et veel sel aastal muutub firma nimi -- Estautast saab Veho Lietuva. «Meil on olemas Leedu valitsuse tasemel luba kasutada sõna Lietuva,» selgitas Kivirand. «Enne nimemuutmist tuleb veel täita teatud tingimused aktsiakapitalis.»
«Muutume kõige võimsamaks autode müügiorganisatsiooniks Balti riikides,» ennustas Kõpper. «Kuigi tegu on eri firmadega, oleme sisuliselt üks maaletooja. Suures osas tegutseme ka diileritena.»
«Me teame, kui aeganõudev ja raske on saada teises riigis edasimüüja õigust,» tunnustas Eestis ja Lätis Toyotasid müüva Amserv Grupi nõukogu esimees Raivo Aavisto konkurentide ponnistusi. Aavisto sõnul arendavad nad praegu eelkõige Läti suunda. «Leedu on meie perspektiivis, kuid midagi konkreetset me selleks teinud ei ole,» lisas ta.
«Ilmselt valivad paljud tootemargid logistilise importööri ehk firma, kes hoiaks kogu Balti ketti,» rääkis Eestis ja Lätis Peugeot' autosid müüva ASi Kommest Auto juhataja Toomas Rüütmann. «Honda on just seda teed läinud,» lisas Rüütmann. Mullu veebruaris alustas Lätis tööd Kommest Auto tütarettevõte Lauva Auto.