Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lukoil ostab turuosa ralliga
«Leping on valmis, aga pole veel alla kirjutatud,» kinnitab Lukoil Eesti ASi suhtekorraldaja Tatjana Burlakova. Tema sõnul on ralli korraldaja Eesti autospordi liiduga jäänud täpsustada vaid üksikud detailid. «Lukoilil on korralik maine maailmas, Eestis, ma arvan, ei vasta meie maine veel tegelikule olukorrale,» põhjendab Burlakova. «Eestlased suhtuvad meisse veel ettevaatlikult, aga püüame seda barjääri murda,» selgitab ta.
Ralli senise sponsori EK omanikfirma Shell Eesti juhid ei osanud öelda, kas Shell ka tuleval aastal ralli korraldamist rahastab. Pärast seda vestlust alustas Eesti autospordi liidu peasekretär ja ralli korraldaja Toomas Ristlaan rallile uue peasponsori otsinguid. «Alustasin läbirääkimisi mitme kütusefirmaga, kõige kiiremini ja meile arusaadavamalt reageeris Lukoil,» meenutab Ristlaan.
Segadused kolm viimast aastat EK ralli nime kandva Eesti autospordi esiürituse korraldamisel algasid sügisel, kui EK tollane omanik Coastal plaanis EK müüa ja viimase hetkeni oli selgusetu, kas ralli rahastaja on EK eelmine omanik Coastal või uus omanik Shell. Lõpuks tasus võlad viimane.
Pälvimaks kohalike autoomanikest kütuseostjate tähelepanu on Lukoilil tänavu kavas toetada ka suvel Lauluväljakul peetavat Õllesummerit, mida eelmisel aastal külastas üle 100 000 inimese, siia lisanduvad veel toetused Kopli lastepäevakodule ning Pühtitsa kloostrile.
Autoralli korraldamisel on peasponsori tulu selles, et kõigi võistlejate, kohtunike ja korraldajate autod sõidavad tema bensiiniga.
EK kogemus näitab, et kahe ringi vaheaja sidumine oma tanklaga Märjamaal suurendab tänu võistlejatele ja pealtvaatajatele oluliselt läbimüüki. «Märjamaa tankla käive kasvas ralli päeval kaks-kolm korda,» tõdeb EK endine peadirektor Olle Horm. Rallile eelnenud ja järgnenud nädalal elavnes tunduvalt ka EK kliendikaartide müük.
Tatjana Burlakova kinnitusel ei tähenda Lukoili sponsorlus seda, et ralli tuleval aastal rada vahetab ja mõne Lukoili tankla kõrval vaheajapeatus tehakse.
Praegu Eestis seitsme tankla ja ligi kuueprotsendilise turuosaga Lukoilil on sihid märgatavalt kõrgemad. Esimesteks märkideks suurtest plaanidest oli Lukoil Eesti juhtkonna vahetus eelmisel sügisel. Sellele järgnes aasta algul Lukoili presidendi Vagit Alekperovi Eesti visiit, mille ajal teatas Lukoil plaanist investeerida järgmise viie aasta jooksul igal aastal Eestisse 10 miljonit dollarit.
Kinnitamata andmetel soovitati Lukoilil aastate eest mitte tulla Eestisse tütarettevõttega, vaid kasutada Soomes edukalt töötavat kaubamärki Teboil. Lukoili juhid otsustasid teisiti ja Eesti turg ei võtnud seda omaks. «Lukoil on tuntud ja me töötame oma nime all, et läbi ralli murda maine ja suurendada müüki,» ütleb Burlakova.