Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riik sööb sõnu ja kasvatab kukrut

    Eesti riik, kes IMFi memorandumis on välja öelnud, et ei kavanda mak-sukoormuse suurendamist ja võtab suuna halduskulude kokkuhoiule, sööb tasapisi oma sõnu. Peale kehtestatava luksuskaupade maksu haub valitsus plaane tõsta oluliselt uute ja kasutatud sõiduautode aktsiisi.
    Äripäev ei toeta sõiduautode aktsiisi tõstmist. Selle taga on vaid soov suurendada riigieelarve tulu.
    Konservatiivne arusaam lähtub eeldusest, et ükskõik milline maks ei ole eesmärk omaette, vaid on mingi avaliku ning üldise ja täpselt defineeritud lõppsihi teenistuses.Valitsus on selleks pakkunud tarbimise vähendamise.
    Iga maksutõstmise kavatsus esialgu suurendab tarbimist. Autoostjad on aktsiisitõusu kuulduste pärast ärevuses ja automüük lööb rekordeid. Rahandusminister Mart Opmann on möönnud, et autode puhul maksu kehtestamine ostmist ei vähenda. Kel vaja, see ostab ikka. Seega on tarbimise vähendamine maksutõstmise põhjusena üsna loosunglik. Seda enam, et suurema osa mullu ostetud sõiduvahenditest omandasid firmad, st enamik neist on töövahendid.
    Riik kavatseb tõsta aktsiisi nii mootori kubatuuri kui ka auto vanuse pealt. Uute autode hind võib rahandusministeeriumi eelnõu järgi tõusta 4000 (väikeautod) kuni 50 000 krooni (võimsa mootoriga autod) võrra. Kahe silma vahele on jäänud (või ei ole tahetud näha), et suure kubatuuriga autod annavad riigieelarvesse kütusetarbimisega suurema panuse.
    Kasutatud autodel lisandub võimsusemaksule vanusemaks, mis tõuseb kaks korda. Diferentseerimisega läheks soodsamaks uue auto soetamine. Ent tekib omapärane efekt: hakkame justkui paremini elama, aga tegelikult halvemini. Inimeselt ei tohi võtta ära vabadust tegutseda oma võimaluste järgi -- kas soetada endale kallis sõiduk, mida on odav ülal pidada, või esialgu odav, ent suuri ülalpidamiskulusid nõudev auto.
    Auto omamine on Eestis juba suure maksukoormusega. Peale tõstetava autoaktsiisi kehtib mootorikütuse aktsiis, üleriigiliseks on tahetud muuta ka praegu Tallinnas kehtivat mootorsõidukimaksu.
    Kui riik tahab autoostmist keeruliseks ja küsitavakski muutes piirata autostumist üldse, peaks ta omalt poolt ka midagi vastu pakkuma. Näiteks parandama ühistranspordi kvaliteeti. Paraku kallineb ühistranspordi kasutamine pidevalt, kvaliteet aga ei parane kuigivõrd.
    Järelikult on autoaktsiisi tõstmise ainuke eesmärk saada riigieelarvesse lisaraha. See võimaldab riigil tarbimisbuumi jahutamise juttude kõrval ise säästmise ja kulude kokkuhoiuga mitte vaeva näha.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.