Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uute autode müüjad maksustaksid vanu autosid

    Praegu tuleb alla 12 aasta vanuse auto maale toomisel tasuda aktsiisimaksu 100 krooni aasta kohta, üle 12aastaste sõidukite puhul on maks 200 krooni aastalt. Rahandusministeerium töötas välja eelnõu, mille kohaselt tõuseks vanuse pealt makstav aktsiis kuni 10aastastel sõidukitel 200 kroonile, üle 10 aasta vanustel autodel aga 400 kroonile aasta kohta. Uute autode müüjaid esindava AMTELi rahandusministeeriumile tehtud ettepaneku järgi võiks aga pruugitud autode aktsiisimaks tõusta vanusest sõltuvalt 300--600 kroonile aastalt.
    Pruugitud sõidukitega kaupleva Hiiu-Suurtüki autopoe omanik Urmas Kõrvas arvas, et AMTELi maksu kolmekordistamise ettepanek on pruugitud autode müüjatele jala taha panemine. Meie äri kannataks uue maksu kehtestamisel kindlasti, sest kasutatud sõidukite hinnad tõuseksid märgatavalt, sõnas Kõrvas. Loomulikult huvi väheneks, klient jääks samuti kaotajaks, sest enamikul inimestel pole raha uue auto ostuks, arutles Kõrvas. Kui inimesed hakkavad kasutatud sõidukite hinnatõusul liisima endale uhiuusi autosid, mis AMTELi eesmärk ongi, läheks paljude autosõprade eelarved lõhki, nentis Kõrvas.
    Valgas asuva pruugitud sõidukite maaletooja OÜ Sumex Eesti juhatuse esimees Kalev Sumero sõnul on Valgas viis autode maaletoojat ühiselt investeerinud treileritesse ning kokku töötab meil üle 200 inimese. Maksu suurendamise tagajärjel kaotaksid paljud tööpuuduse tõttu oma koha, lisas Sumero.
    Uute sõidukite maaletoojaid esindava AMTELi juhatuse esimehe Jaak Uudla sõnul on nende ettepanek kolmekordistada kasutatud autode maksu tingitud Eesti autopargi kõrgest vanusest. Teedele peab tulema rohkem uusi sõidukeid, üle kümne aasta vanuste autode maaletoomine on lausa kuritegu, lisas Uudla. Meie põhimõte on stimuleerida uute autode müüki, kui riigil on maksude näol raha vaja, siis võiks see toimuda pigem kasutatud autode arvel, ütles Uudla.
    Opeli maaletooja ASi Amserv Grupp juhatuse esimees Tõnis Plaan ütles, et pruugitud sõidukite maaletoojate seisukohast vaadatuna näib AMTELi tegevus tõesti jala taha panekuna. Mina ei usu, et AMTEL tahab maksu suurendada omakasu eesmärgil, pigem on tegu arenenud missioonitundega, nentis Plaan.
    Rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna juhataja Alar Urm sõnas, et AMTELilt on vanade sõidukite maksustamise korra ettepanek tulnud. Tegu võib ju olla liidu omakasupüüdlike eesmärkidega, kuid ma ei tohi ametnikuna olukorda kommenteerida, lausus Urm.
    Valitsus tahab mootorsõidukiaktsiisimaksu tõsta järgmise aasta alguses.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.