• OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,24%5 793,99
  • DOW 300,46%42 650,12
  • Nasdaq −0,12%18 259,87
  • FTSE 1000,13%8 248,15
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,62
  • OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,24%5 793,99
  • DOW 300,46%42 650,12
  • Nasdaq −0,12%18 259,87
  • FTSE 1000,13%8 248,15
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,62
  • 12.06.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uute autode müüjad maksustaksid vanu autosid

Praegu tuleb alla 12 aasta vanuse auto maale toomisel tasuda aktsiisimaksu 100 krooni aasta kohta, üle 12aastaste sõidukite puhul on maks 200 krooni aastalt. Rahandusministeerium töötas välja eelnõu, mille kohaselt tõuseks vanuse pealt makstav aktsiis kuni 10aastastel sõidukitel 200 kroonile, üle 10 aasta vanustel autodel aga 400 kroonile aasta kohta. Uute autode müüjaid esindava AMTELi rahandusministeeriumile tehtud ettepaneku järgi võiks aga pruugitud autode aktsiisimaks tõusta vanusest sõltuvalt 300--600 kroonile aastalt.
Pruugitud sõidukitega kaupleva Hiiu-Suurtüki autopoe omanik Urmas Kõrvas arvas, et AMTELi maksu kolmekordistamise ettepanek on pruugitud autode müüjatele jala taha panemine. Meie äri kannataks uue maksu kehtestamisel kindlasti, sest kasutatud sõidukite hinnad tõuseksid märgatavalt, sõnas Kõrvas. Loomulikult huvi väheneks, klient jääks samuti kaotajaks, sest enamikul inimestel pole raha uue auto ostuks, arutles Kõrvas. Kui inimesed hakkavad kasutatud sõidukite hinnatõusul liisima endale uhiuusi autosid, mis AMTELi eesmärk ongi, läheks paljude autosõprade eelarved lõhki, nentis Kõrvas.
Valgas asuva pruugitud sõidukite maaletooja OÜ Sumex Eesti juhatuse esimees Kalev Sumero sõnul on Valgas viis autode maaletoojat ühiselt investeerinud treileritesse ning kokku töötab meil üle 200 inimese. Maksu suurendamise tagajärjel kaotaksid paljud tööpuuduse tõttu oma koha, lisas Sumero.
Uute sõidukite maaletoojaid esindava AMTELi juhatuse esimehe Jaak Uudla sõnul on nende ettepanek kolmekordistada kasutatud autode maksu tingitud Eesti autopargi kõrgest vanusest. Teedele peab tulema rohkem uusi sõidukeid, üle kümne aasta vanuste autode maaletoomine on lausa kuritegu, lisas Uudla. Meie põhimõte on stimuleerida uute autode müüki, kui riigil on maksude näol raha vaja, siis võiks see toimuda pigem kasutatud autode arvel, ütles Uudla.
Opeli maaletooja ASi Amserv Grupp juhatuse esimees Tõnis Plaan ütles, et pruugitud sõidukite maaletoojate seisukohast vaadatuna näib AMTELi tegevus tõesti jala taha panekuna. Mina ei usu, et AMTEL tahab maksu suurendada omakasu eesmärgil, pigem on tegu arenenud missioonitundega, nentis Plaan.
Rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna juhataja Alar Urm sõnas, et AMTELilt on vanade sõidukite maksustamise korra ettepanek tulnud. Tegu võib ju olla liidu omakasupüüdlike eesmärkidega, kuid ma ei tohi ametnikuna olukorda kommenteerida, lausus Urm.
Valitsus tahab mootorsõidukiaktsiisimaksu tõsta järgmise aasta alguses.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 10:49
“Kujuta ette, kui saaksid teada, et sadu inimesi on käinud salaja su elutoas?”
Et riigiametid või elutähtsate teenuste osutajad pakuvad küberkurjategijatele huvi ei üllata kedagi. Tõsiasi, et igapäevaselt rünnatakse ka väikeettevõtteid tuleb ilmselt paljudele uudisena – sageli ka neile endile.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele