Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vedajad teenivad lisa ahjukütusega

    Riik kaotab aastas ligi 300 miljonit krooni, kuna diislikütuse asemel tarbitakse mootorikütusena keelatud madalaaktsiisilist ahjukütust. Juuni alguse määrusega üritab valitsus saavutada kontrolli ahjukütuse kasutamise üle.
    Riigi kaotuse pealt raha võitnud autovedajatel ja nende klientidel pole kulude kasvamist karta, sest riik ei suuda vaatamata kontrollimist korraldavale määrusele ahjukütuse kasutamist jälgida.
    Riik on arvestanud, et ei suuda sundida autovedajaid keelatud ahjukütuse asemel diislikütust tarvitama. Riigieelarve seaduseelnõu järgi prognoositi eelmisel aastal 305 000 tonni diislikütuse tarbimist, käesolevaks aastaks vaid 131 000 tonni diislikütuse tarbimist. Seevastu küttepetrooli ehk ahjukütust kasutati 1996. aastal 21 000 tonni ning tänavu prognoositakse juba 105 000 tonni tarbimist. Sealjuures diislikütusega veokite arv iga aasta kasvab.
    Politseil pole kontrollimiseks vajalikke seadmeid. Maanteedel sõidukite küttusepaakides voolava kütuse kontrollimiseks on vajalikud pumbad, millega kütust paagist kätte saada. Kuna Eestis varem vajadust nende järele pole olnud, ei ole ka ühtegi firmat, kes neid toodaks või maale tooks. Politsei on kimpus, kust saada vajalikud pumbad. Lootust siiski on. Jalgratast leiutama pole vaja hakata. Põhjamaadest naaberriikides on kütuse kontrollimisega tegeletud juba aastaid ja ka vajalikud seadmed on olemas.
    Heikki Heinla politseiametist kinnitab, et Eestisse jõuavad kütusepumbad veel sellel aastal ja autosid hakatakse maanteedel kontrollima.
    Tolli töötajad peavad seaduse kohaselt kontrollima Eestist väljuvate masinate kütust. Seda ei tehta. Lauri Aasmann tolliameti järelevalve osakonnast on Eesti Päevalehes öelnud, et ei saa jätta välisriigi autot niikauaks piirile seisma, kuni võetakse analüüsid ja neid laboris kontrollitakse.
    Kuni politsei otsib pumpasid ja toll ei leia lahendust kütuse kontrollimiseks piiril, võidab veofirma ahjukütuse kasutamisega endiselt iga auto pealt, mis sõidab näiteks Saksamaa ja Eesti vahet ja teeb aastas 25 reisi, aastas kokku ligi 18 000 krooni. See võimaldab veofirmal teha kliendile ligi 5% odavama pakkumuse või kirjutada võidetav raha oma kasumisse.
    Vaevalt vedaja riskiks nii väikse kasu pärast, kui oleks oht vahele jääda. Seni pole karta midagi, mistõttu riik kaotab 300 miljonit krooni aastas. Teede- ja sideministeeriumi nõuniku Väino Soonikese kinnitusel võiks selle rahaga kolme aasta jooksul renoveerida Narva, Tartu ja Pärnu maanteed.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Financial Times analüüsib: kuidas Balti riigid Venemaa pärast köiel käivad
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.