Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Õlletehaste kuum suvi
Jahedad suveilmad pole õlletehaste müüginäitajaid mõjutanud
Kui varasematel aastatel kahandas ilma halvenemine läbimüüki, siis tänavu läheb ainult tõusvas joones, ütles Saku õlletehase avalike suhete juht Ruth Roht. Turuliider Saku müüs tänavu mais ja juunis veerandi võrra rohkem õlut kui mullu samal ajal. Börsil avaldatud esimese poolaasta tulemuste põhjal kasvas Saku õlle müük eelmise aasta esimese poolega võrreldes 18%, 16,3 miljoni liitrini.
Enim kasvas Saku Originaali müük, mida õlletehas müüs poolaastaga 3,9 mln liitrit, seega pea kaks korda mullusest rohkem.
ASi Viru Õlu läbimüük suurenes mais-juunis võrreldes mullu sama ajavahemikuga kaks korda, ütles müügijuht Ander Saar. Haljala õllemeistrid rajasid tootmise kasvu uutesse markidesse investeerides. «Müügimahu kasvu ligi 9 mln liitrini esimesel poolaastal tagas kange ja lahja nn karuõlu turuleviimine,» selgitas Saar.
Viiendiku võrra kasvas mais-juunis ka Tartu õlletehase müügimaht. «Uute markide tulek meelitab üha rohkem inimesi õlut jooma,» ütles müügijuht Katrin Mikson. «Õllekultuuri tõus hoogustab õlle joomist pubides ja restoranides ning selle kaudu ka koju ostmist.» Tartu tehas peab oma tõusu aluseks lahjat Aleksandri õlut ja kanget õlut Seitse Munka.
Mikson ütles, et koos Tartu tehasega Soome kapitalile kuuluv Saare Õlu saavutas 13% tõusu tänu uutele pakenditele. «5-liitrine Saare õlle purk on kallim kui osta samas mahus pooleliitrise pudeliga, kuid pakendi erakordsuse tõttu ületas 5-liitrise purgi läbimüük ootused 2,5 korda,» rääkis Mikson.
Samas ei tähelda väiksemad õlletootjad läbimüügi suurenemist, sest raha vähesus takistab uute müügivõtete kasutamist ja toodete reklaamimist. «Sõltume väga palju ilmast,» ütles Viru-Nigula õlletehase juht Vladimir T?urkin. «Eelmine nädal oli vihmane, mistõttu müüsime kavandatust poole vähem.» Traditsiooniliste lahjade õllede Mahu ja Pilsner läbimüük mais-juunis Viru-Nigulal isegi vähenes. Uut kanget õlut Svingi saatis aga edu, mistõttu jäi läbimüük mullusega samale tasemele. Samuti müüs Viru-Nigula edukalt vaadiõlut. Tehase peamiseks müügipiirkonnaks on Ida-Virumaa.
Õlletehastevaheline võitlus turu pärast sunnib väikseid tootjaid koostööle. «Kavatseme Karksi õlletehasega Karme alustada reklaamialast koostööd,» ütles T?urkin. Tehaste ühinemine pole T?urkini sõnul seni kõne alla tulnud.
Õlletehased keeldusid avaldamast viimaseid müügitulemusi kuude lõikes, sest vaatamata turu märgatavale kasvule pingestab müügivõistlus õlletehaste suhteid. «Varem vahetasime õlletehastega aktiivselt müügiandmeid. Praegu ei avalda me oma tulemuste kohta rohkem, kui börs nõuab, sest teised õlletehased varjavad meie eest oma tulemusi,» ütles Saku õlletehase avalike suhete juht Ruth Roht.