Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reklaami uskumine eksitab

    Tuntud Eesti ja Leedu vaheliste kaupade ekspedeerija In Time teatab ajalehereklaamis, et on hinnad peajagu lühemaks võtnud ja pakub kiiret lennutransporti. Pakkumised tunduvad esmapilgul ülisoodsad. Lennuk kliendi kaubaga jõuab Tallinnast Vilniusse 25 minutiga, autotranspordil maksab iga kaubakilo vedamine aga ainult kaks krooni.
    In Time on jätnud mainimata mõned pakutavat soodsat teenust mõjutavad «agad», mistõttu on reklaam kliendile ekslik.
    Ükski Tallinna ja Vilniuse vahel regulaarselt lendav lennuk ei läbi seda vahemaad 25 minutiga. Järelikult ei saa ka In Time'i ekspedeeritav kaup jõuda Eesti pealinnast Leedu pealinna 25 minutiga. Reklaamis on mängitud ajavahele. Leetu lennates jõuab Eestiga võrreldes teise ajavöötmesse, mis nõuab kellade tagasikeeramist tunni võrra. Lend ise aga kestab ikka tund ja 25 minutit ja sellise ajaga jõuab ka kaup Tallinnast Vilniusse.
    Hind kaks krooni kilo eest kehtib ainult kaalukauba puhul. Mahukauba puhul toimub hinna arvestamine teiste ühikute järgi. Paraku puudub reklaamis märge, et transpordis kehtib arvestus 1 m³=333 kg. Hinda arvestatakse suurema mõõtühiku järgi. Teisisõnu: kui pakkuda In Time'ile vedamiseks pappkarpe, mis kaaluvad 333 kg, siis võib hinnaks arvestada 666 kr (1 kg=2 krooni). Kui aga lisada, et papp on juba karpideks kokku volditud, mistõttu on kauba maht 10 m³, on hind hoopis 6660 krooni.
    Reklaami eesmärk on kliendis huvi äratada, leiab In Time'i marketingijuht Tiivi Tammiku. Ta on kindel, et välja tuleb reklaamida teenuse tugevam pool, siis tekib kliendis huvi, ta helistab ja täpsustab tingimusi. Tegemist on levinud reklaamitõega, mida kasutatakse ja milles pole midagi taunimisväärset. Tammiku arvates on sisult samasugused ju ka reklaamid, mis kuulutavad: «hind alates ...». Täpsustades selgub, et väljakuulutatud hinnale lisandub lisateenuste tõttu mitu tuhat krooni.
    Tarbijakaitseameti peaspetsialist Urmas Ehasoo on teisel arvamusel. Ehasoo väitel on reklaam eksitav, kui tarbija ei saa reklaamist informatsiooni, mis on teenuse kohta vajalik. Firma ehitab oma plaanid üles teadmisega, et In Time viib kauba Tallinnast Vilniusse 2 krooni/kg ning jõuab selles teadmises juba mõned lepingudki sõlmida. Võib tekkida oluline majanduslik kahju, kui selgub, et reklaamis lubatud hind ei ole alati kehtiv.
    Tarbijakaitseamet on lubanud In Time'i reklaami lähemalt uurida. Tehtav otsus on tagantjärele tarkus, sest In Time'i kampaania võib olla juba lõppenud. Vähemasti saab aga selgeks, kas võib kliendile reklaamis maalida positiivse pildi, millel ei ole juures ühtegi märget teenust mõjutavatest «agadest». Seni saab tarbijale soovitada eelarvamusega suhtumist ülisoodsatesse pakkumistesse, mis tõenäoliselt peidavad endas ütlemata jäetud lisatingimusi.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.