Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sõida mõistusega

    Valitsus otsustas teisipäeval heaks kiita mootorsõiduki aktsiisi sea-duse muudatused, mis tulevast aastast tõstavad kõigi üle 1000kuupsentimeetrise mootorimahuga sõidukite aktsiisi 3--30 korda. Senise, 1995. aastal vastu võetud seaduse järgi tuli sõiduki soetamisel maksta üldjuhul 1 kroon mootorimahu cm³ kohta, vaid üle 3000cm³ mootorimahuga autodel oli see 3 krooni kuupsentmeetri eest. Võimsusmaksule lisandub veel vanusemaks.
    Riik käitub vastuoluliselt. IMFi memorandumis välja öeldud lubadus, et maksukoormuse kasvu ei kavandata ja et võetakse suund halduskulude kokkuhoiule, on vähemalt senise käitumise järgi otsustades osutunud vaid suust tulnud soojaks õhuks.
    Sõidukiaktsiisi jõhker tõstmine mõjub Maapanka käsukorras maetud miljonite kõrval üsna kummaliselt.
    Makse kehtestatakse ja tõstetakse tavaliselt millegi reguleerimiseks. Mootorsõiduki aktsiisi puhul on räägitud tarbimise piiramisest. Kuid näiteks rahandusminister on möönnud, et aktsiis autode ostmist ei vähenda. St aktsiis ei piira Eesti autostumist.
    Seega reguleerivat eesmärki seaduseparandusel ei ole. Pigem vastupidi, iga maksutõstmine esialgu suurendab tarbimist. Kes plaanis auto soetada alles tuleval aastal, teeb seda aktsiisitõstmise kavatsusest ärevusse aetuna juba tänavu.
    Kuna mootorsõidukite ostmine ei vähene, jääb tuleval aastal autoostjatel säästmiseks raha vähemaks. Ettevõtetel, kel autod on töövahendid, kärbib aktsiis kasumeid, st väheneb tulumaksu laekumine. Investeerimisvõimalused ahenevad.
    Imelik on maksu kehtestamise ajastus -- rahaturu raske olukorra ja Venemaa sündmuste tõttu on ettevõtjatel hing niigi kinni, nüüd pigistatakse kõri veelgi.
    Valitsusel on kava riigieelarve maht võimalikult suureks ajada. Plaanis oli rakendada ka luksuskaupade maks, suure vastuseisu tõttu sellest loobuti. Suurema kubatuuriga autode kuni 30 korda tõusvat maksu võib pidada lihtsalt luksusmaksu ümbernimetamiseks.
    Auto on enamikule siiski tarbeasi. Valitsus soovib sellest (vähemalt hinna poolest) teha jälle luksuseseme. Seda ka vanadest autodest, mis vanusemaksu tõttu on kohati uutest kallimadki.
    Autoomanik on Eestis juba suure maksukoormusega, peale tõstetava autoaktsiisi kehtib pidevalt kasvav mootorikütuse aktsiis. Üleriigiliseks tahetakse muuta praegu Tallinnas kehtivat mootorsõiduki maksu. Üles on soojendatud ka vahepeal varjusurmas olnud erisoodustusmaksu idee.
    Riik on läinud kergema vastupanu teed. Selmet ise kokkuhoiu ja säästmisega vaeva näha, suurendatakse autoomanike arvel riigi tulusid.
    Maanteeamet soovitab liiklusohutuse reklaamis sohvritel mõistuse, mitte mootoriga sõita. Veidi teistsuguses kontekstis sobiks samasugune soovitus ka Eesti valitsusele.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.