Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Toyotal valmib uue sajandi sportauto
Jaapani suurimal autotootjal Toyota on tootmisküpseks saanud uus pisike sportauto, millega firma tahab astuda uude sajandisse. Keskmootoriga tagaveoline Toyota MR-S kujutab endast kahekohalist rotsterit. Auto jõuallikaks on uus alumiiniumplokiga 1,8liitrise töömahuga mootor.
Suuremad eripärad on seotud käiguvahetusega, mis erineb tavaliselt autodel kasutatavast süsteemist. Sportliku käigukasti lülitamine võib toimuda kahel viisil -- kas traditsiooniliselt käigukangi abil või vormel-1 maailmas tuntud viisil. Nupusüsteemi ülemine nupp vahetab käiku üles, alumine nupp alla. Siduri üle pead vaevama ei pea, selle lülitamine toimub automaatselt ilma juhi kaasabita.
Arvestades auto sportlikku iseloomu, on auto raskuskese viidud võimalikult madalale, vedrustus on jäik ning tänu keskmootorile on saavutatud hea massijaotus, mis parandab auto juhitavust.
Pikkuselt vaid napilt Toyota Starletit ületav MR-S paistab silma pika teljevahega -- ehkki auto on 33 cm võrra lühem kui juba ligi 15 aastat toodetav MR2, on pisikese MR-S teljevahe MR2 omast koguni 50 mm võrra pikem. Starletiga pole teljevahe osas mõtet võrdlust tuuagi, sest MR-S lööb tavalist Toyota väikeautot tervelt 150 millimeetriga.