• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Favora hädas laenudega

    Ettevõttel rohkem kui 80 miljoni krooni eest kohustusi

    Favora kontserni firmade põhiomanik Aivo Pärn kuulutas juba aasta alguses, et ei suuda üksi firmasid edasi arendada ja otsib 49 protsendile grupi aktsiatest uut omanikku.
    Kontsernil on kohustusi rohkem kui 80 miljoni krooni eest, kuid Pärn ei pea olukorda lootusetuks ega pankrotihõnguliseks.
    «Oleme investeerinud selleks, et suurendada oma osa kütuste jaemüügis praeguselt seitsmelt vähemalt kümnele protsendile,» ütles Pärn. Tema sõnul pole Favora kasumis selle tõttu, et laenude intressid on kõrged ja tagasimakstavad summad suured.
    «On ka pangaväliseid laene, mis tuleb tagasi maksta,» märkis Pärn.
    Viimasel paaril aastal on Favora grupil tulnud kustutada laene ja tasuda intresse kokku rohkem kui 30 miljonit krooni.
    «Viivisvõlgnikud me pole, intressid on makstud ja laenud kõvasti üle tagatud, kuid laenud on lühiajalised ja suhteliselt kõrge intressiga ning nende tagasimaksmine käib firmale praegu üle jõu,» ütles Pärn. Tema lootus on selles, et ettevõtte suurim võlausaldaja Ühispank pikendab Favora laene ja vähendab intresse.
    Väidetavalt on Ühispank Favora tanklaketti mõnedele kütusefirmadele müüa pakkunud, et teada saada tanklate praegune turuväärtus.
    «Päris nii see pole, sest pank on siiski krediidiasutus ja endale lisainvestori leidmine on siiski rohkem firma enda probleem,» ütles Ühispanga laenudivisjoni direktor Andrus Kimber.
    «Võimalikud investorid polnud huvitatud osalusest kontsernis, kus on 16 eri tegevusvaldkonnaga firmat, ja seepärast valisimegi prioriteediks kütuse jaemüügi,» märkis Pärn. Tema sõnul on Favora kütuse jaemüüki investeerinud üle 80 miljoni krooni ja tagasikäiku pole enam võimalik anda.
    «Olen veendunud, et Ühispank pole huvitatud meie halvast käekäigust ja investorit otsides on panga arvamus meile tähtis,» kommenteeris Pärn seotust pangaga.
    «Pean seda loomulikuks, et meid informeeritakse, sest ettevõttel on panga ees kohustused,» märkis Kimber.
    Sellel aastal on Favora kontsern peamiselt uusehitistesse investeerinud üle 30 miljoni krooni. Kokku kulutab Favora nende tanklate valmimiseks 15 miljonit krooni. Aasta lõpuks kannab Favora värve 11 tanklat ja firma kütusekaart kehtib veel 20 tanklas Eestis ning 47 Lukoili tanklas Leedus.
    Talvel ütles ASi Alexela Oli peadirektor Heiti Hääl, et praegu pole uute tanklate ehitamine majanduslikult põhjendatud. Enda turuosa suurendamiseks on aga Favora tänavu oma tanklate arvu kolmandiku võrra suurendanud ja teinud seda valdavalt laenuraha eest.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Andi Pleskovski: laopindade turul valitsevad uued trendid
Neil, kel on kiirelt sobivat laopinda tarvis, tasub kärme olla, kirjutab RE Kinnisvara partner Andi Pleskovski.
Neil, kel on kiirelt sobivat laopinda tarvis, tasub kärme olla, kirjutab RE Kinnisvara partner Andi Pleskovski.
Evergrande jättis ka armuajal võlamaksed tegemata Ettevõte liigub pankroti poole
Hiina kinnisvaraarendaja Evergrande ei maksnud 30päevase armuaja jooksul osasid võlgasid tagasi, ütlesid asjaga kursis olevad inimesed Reutersile. See võib tähendada, et massiivset ettevõtet ootab peagi pankrot.
Hiina kinnisvaraarendaja Evergrande ei maksnud 30päevase armuaja jooksul osasid võlgasid tagasi, ütlesid asjaga kursis olevad inimesed Reutersile. See võib tähendada, et massiivset ettevõtet ootab peagi pankrot.
Välisturistide arv jäi oktoobris kriisieelsele poole võrra alla
Statistikaameti andmetel peatus oktoobris majutusettevõtetes üle 227 000 turisti, mis on 44% rohkem kui aasta varem samas kuus. Suurenes nii sise- kui ka välisturistide arv, kuid võrreldes kriisieelse ajaga on olukord nukker.
Statistikaameti andmetel peatus oktoobris majutusettevõtetes üle 227 000 turisti, mis on 44% rohkem kui aasta varem samas kuus. Suurenes nii sise- kui ka välisturistide arv, kuid võrreldes kriisieelse ajaga on olukord nukker.
Omniva juht: oleme valmis konkureerima Boltiga
Omniva nõukogu kinnitas möödunud nädalal ettevõtte viisaastaku plaani, mis näeb ette saada Baltikumi eelistatumaks logistikapartneriks. Mida see endas täpsemalt kujutab, rääkis riigifirma juhatuse esimees Mart Mägi saates "Kuum tool".
Omniva nõukogu kinnitas möödunud nädalal ettevõtte viisaastaku plaani, mis näeb ette saada Baltikumi eelistatumaks logistikapartneriks. Mida see endas täpsemalt kujutab, rääkis riigifirma juhatuse esimees Mart Mägi saates "Kuum tool".