Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Liisingufirmadel autouputus
Eelmise aasta suure majanduskasvu käigus ostsid paljud tegelikult maksevõimetud isikud liisinguga autosid, majanduskeskkonna jahenedes jäid inimesed liisingmaksete tasumisega kitsikusse, mistõttu liisingufirmad võtavad klientidelt autosid käest ära üle päeva.
Hansa Liising Eesti ASi sõiduautoliisingu projektijuht Ando Uus tõdes, et olukord pole ülekäte läinud, kuid ära võetud autode hulk head ka ei tähenda. Meil oleks palju lihtsam, kui nii palju sõidukeid ei tuleks tagasi, sõnas ta. «Kohtukäigud on meil juba traditsiooniks muutunud,» lisas Uus. Täpset kohtuprotsesside arvu ei osanud Uus öelda.
Hansa Liising pakub interneti vahendusel müüa üle 70 sõiduauto, millest umbes 90% on Uusi hinnangul maksevõimetutelt klientidelt välja nõutud. Hansa Liising Eesti ASi turundusjuht Agnes Makk ütles, et praegu võetakse klientidelt ära kümme autot kuus, mis teeb üks auto üle tööpäeva. Arvestades laenuportfelli suurust ning tagasivõetud autode arvu, oleme viimase piiri peal, arvas ta. Maki sõnul on lubatud halbade laenude maht 1% liisingportfellist. Praeguseks ületab Hansa Liisingu poolt äravõetud sõiduautode hulk 1% kehtivate liisinglepingute koguarvust.
Ühisliising AS müüb interneti leheküljel 40 sõidukit. Ühisliisingu juhatuse esimehe Marek Puidaki sõnul pole autohulga realiseerimisega probleeme. Olulist majanduslikku kahju Ühisliising ei kanna, kinnitas ta.