Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti Raudtee nõuab Fraser Groupi rahainfot
«Praegu on põhiküsimus, kuidas tagatakse investeeringud,» kommenteeris Parbo Juchnewitsch eile kohtumiste tulemusi Fraser Group OÜ esindajatega.
«Praegu on vaid suulised kinnitused, aga ootame kirjalikke,» sõnas Eesti Raudtee peadirektor. Senistel kohtumistel on Juchnewitschi sõnul Fraser Groupi esindanud firma juhataja Henn Ruubel ja Eesti Investeerimispanga investeeringute osakonna juhataja Andres Toome.
«Kui on vaja, siis peab näitama, kust tuleb raha,» lausus eile Fraser Groupi juhataja Henn Ruubel.
Parbo Juchnewitsch ütles, et Fraser Groupil on rahastajate avalikustamiseks aega üks kuu. Kui oktoobri lõpuks pole asi selge, jääb nendega ühisfirma loomata ja alustame läbirääkimisi teiseks tulnud Soome riikliku raudteefirmaga VR Oy, teatas Eesti Raudtee peadirektor.
«Ega see asi nüüd nii ka ei käi, et üks-kaks-kolm ja soomlased,» vastas Henn Ruubel. «Kui meil aga raha pole, siis loomulikult tulevad soomlased mängu,» lisas ta.
Ruubel on korduvalt kinnitanud, et Investeerimispank ise raudtee investeeringuid ei rahasta. Fraser Groupiga seotud isikutest on seni avalikustatud vaid Eesti Raudtee endine nõunik Tiit Pruuli ja projektijuht Tarmo Jürisson.
«Juriidilised isikud avalikustame siis, kui nad selleks loa annavad,» teatas eile Henn Ruubel.
Eesti Raudtee kindel nägemus on, et aasta jooksul tuleb nüüdisajastada 150 reisivagunist 30, millega on kaetud Tallinna--Moskva liin, sõnas Parbo Juchnewitsch. «Sellest ei kavatse me sammugi taganeda,» kinnitas ta. «Mul on ükskõik, kust raha tuleb, kas pangast või kaevatakse kott kulda maast välja, aga kindlus on vajalik.»
Võitnud pakkumuses lubas Fraser Group investeerida raudtee rahvusvaheliste reisivedude arendamisse 150 miljonit krooni. Üks uus raudteevagun maksab Juchnewitschi kinnitusel 8 miljonit krooni.
Kui palju tuleb Fraser Groupil raudteevedudesse investeerida, ei söandanud Henn Ruubel eile öelda. «Raske öelda, ei ole varem vaguneid renoveerinud, aga spetsialistid selgitavad,» lisas ta.