Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Auto tuleb seada talvekorda
Esimesed külmad annavad paljudele autoomanikele kasuliku õppetunni sellest, kui oluline on auto talveks ette valmistada. Kui auto on käinud firmateeninduses, võite olla üsna kindel, et mootoris on talveks sobiv õli, aku on korras ja täiesti laetud, antifriisi külmumistemperatuur on normi piires ja küünlad tekitavad tugeva sädeme.
Kui te pole aga hoolduses ammu käinud, siis võib juhtuda, et bensiinifiltris või torustikus leidub veepiisku, mille külmumise tõttu mootor hommikul ei käivitu või seiskub koguni sõidu ajal.
Talvel osutuvad tülikaks ka korratused, mida suvel tähele ei panda. Nt ebatäpne süütemoment ja kõrgepingeosade määrdumine.
Kogenud juht teab, et suruõhuga kuivatamata uksetihendid külmuvad pärast pesemist nii tugevasti kere külge, et autosse ei pääsegi. Ka õigesti määrimata ukselukud võivad külmuda. Hädapärane abinõu nende lahtisulatamiseks on kuuma veega täidetud kilekott.
Jäätunud klaase saab kraapida kammi seljaga. Mingil juhul ei tohi kasutada kõvasid esemeid, mis tekitavad kriimustusi.
Mootorisse pannakse talveks selline õli, mis ei kaota külma käes voolavust.
Külmaks talveks sobiva õli markeeringus on tähis 5W või 10W.
Näiteks õliga SAE 10W-30 saab mootorit käivitada temperatuurini miinus 20 °C ja õliga, mille tähises on 5W, veel tugevama pakase käes.
Leidub autojuhte, kes varahommikul akende all kaua aega mootorit tuuritavad. Küsimus pole ainult inimeste une häirimises.
Asjatundjal on tuuritamist valus kuulata ka seetõttu, et külma mootori õlitus jääb puudulikuks. Õli surve suureneb vaid teatud pööreteni, kusjuures viskoosse õli jõudmine kaugetesse piludesse peaaegu ei muutu.
Mõistlikum on mootor kauase koha peal käitamise asemel koormuse järkjärgulise suurendamisega soojaks sõita.
Suuri pöördeid tuleb esialgu vältida. Nii tekib vähem mürgiseid heitgaase ja mootor kulub vähem. Umbes minut tühikäiku on muidugi vajalik.
Kui on kuulda, et väntvõll pöördub külma käes käivitamisel aeglaselt ja tuleb muutuvad tuhmiks, peab kontrollima akut. Peale käivitusraskuste on nõrga aku puhul oht generaator üle koormata.
Oletagem, et seisval autol unustati tuled põlema või on aku mõnel muul põhjusel väga tühi. Kui sellisel juhul peale tulede lülitada sisse veel ventilaator ning istmete ja tagaklaasi soojendus, võib generaatori vool tõusta nii suureks, et selle dioodid või mähised läbi põlevad.
On olnud juhtumeid, kus generaator rikneb sellest, et mootoril lastakse töötada suurte pööretega siis, kui akust võetakse voolu teise auto mootori käivitamiseks.