Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Auto tuleb seada talvekorda

    Esimesed külmad annavad paljudele autoomanikele kasuliku õppetunni sellest, kui oluline on auto talveks ette valmistada. Kui auto on käinud firmateeninduses, võite olla üsna kindel, et mootoris on talveks sobiv õli, aku on korras ja täiesti laetud, antifriisi külmumistemperatuur on normi piires ja küünlad tekitavad tugeva sädeme.
    Kui te pole aga hoolduses ammu käinud, siis võib juhtuda, et bensiinifiltris või torustikus leidub veepiisku, mille külmumise tõttu mootor hommikul ei käivitu või seiskub koguni sõidu ajal.
    Talvel osutuvad tülikaks ka korratused, mida suvel tähele ei panda. Nt ebatäpne süütemoment ja kõrgepingeosade määrdumine.
    Kogenud juht teab, et suruõhuga kuivatamata uksetihendid külmuvad pärast pesemist nii tugevasti kere külge, et autosse ei pääsegi. Ka õigesti määrimata ukselukud võivad külmuda. Hädapärane abinõu nende lahtisulatamiseks on kuuma veega täidetud kilekott.
    Jäätunud klaase saab kraapida kammi seljaga. Mingil juhul ei tohi kasutada kõvasid esemeid, mis tekitavad kriimustusi.
    Mootorisse pannakse talveks selline õli, mis ei kaota külma käes voolavust.
    Külmaks talveks sobiva õli markeeringus on tähis 5W või 10W.
    Näiteks õliga SAE 10W-30 saab mootorit käivitada temperatuurini miinus 20 °C ja õliga, mille tähises on 5W, veel tugevama pakase käes.
    Leidub autojuhte, kes varahommikul akende all kaua aega mootorit tuuritavad. Küsimus pole ainult inimeste une häirimises.
    Asjatundjal on tuuritamist valus kuulata ka seetõttu, et külma mootori õlitus jääb puudulikuks. Õli surve suureneb vaid teatud pööreteni, kusjuures viskoosse õli jõudmine kaugetesse piludesse peaaegu ei muutu.
    Mõistlikum on mootor kauase koha peal käitamise asemel koormuse järkjärgulise suurendamisega soojaks sõita.
    Suuri pöördeid tuleb esialgu vältida. Nii tekib vähem mürgiseid heitgaase ja mootor kulub vähem. Umbes minut tühikäiku on muidugi vajalik.
    Kui on kuulda, et väntvõll pöördub külma käes käivitamisel aeglaselt ja tuleb muutuvad tuhmiks, peab kontrollima akut. Peale käivitusraskuste on nõrga aku puhul oht generaator üle koormata.
    Oletagem, et seisval autol unustati tuled põlema või on aku mõnel muul põhjusel väga tühi. Kui sellisel juhul peale tulede lülitada sisse veel ventilaator ning istmete ja tagaklaasi soojendus, võib generaatori vool tõusta nii suureks, et selle dioodid või mähised läbi põlevad.
    On olnud juhtumeid, kus generaator rikneb sellest, et mootoril lastakse töötada suurte pööretega siis, kui akust võetakse voolu teise auto mootori käivitamiseks.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.