Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Brand (margitoode) kui ettevõtte väärtuslik kapital

    Tänapäeval, kus eri toodete ja teenuste- turustajate käsutuses on praktiliselt sama informatsiooni ja vahendite arsenal, on väga raske tuua turule toodet või teenust, mis oma füüsilistelt omadustelt erineks konkurentidest või, veelgi enam, oleks turul ülivõimas. Ning isegi kui keegi üritaks olemasolevaid tooteid- teenuseid kombineerides või uusi juurutades saavutada hüppelist kvaliteedi kasvu, leiduks tal ikkagi kopeerijaid.
    Veel lähiminevikust mäletame, kuidas ettevõtetes toodeti üha uusi kaupu uute füüsiliste omaduste, pakendi, nime ja tunnusvärvidega. Uuema aja turunduses näeme üksikuid tugevaid brand'e, mis toovad ettevõtetele kopsakaid kasumeid. Viimasel ajal on hakatud mõistma, et ettevõtte tegelik väärtus ei peitu ainult ettevõttes eneses (tema varades, töötajates, kogemustes, oskusteabes jne), vaid ka tarbijate ning potentsiaalsete ostjate teadvuses. Brand'id on kahtlemata kõige püsivam kapital. Mis siis eristab toodet brand'ist?
    Tooted on need, mida firma valmistab ja müüb, ning brand on see, mida tarbija ostab. Brand hõlmab identiteeti, päritolu, omapära ning, omades mingit konkreetset lubadust, lisab tarbimiskindlust; sinna on kätketud teatud informatsioon, emotsioonid ning kogemused. Hämmastav, kuivõrd tarbija eelistab üht brand'i teisele, andmata enesele aru, et füüsiliste omaduste poolest ei pruugi neil mingit vahet olla.
    Niisiis üht valmistatakse füüsiliselt tootmisprotsessis, teine kujundatakse või tekib aja jooksul kommunikatsiooni tulemusena tarbijate (ala)teadvuses. Seepärast omab suurt tähtsust, kuivõrd sihipärane, süsteemne ja läbimõeldud on olnud brand'i turunduskommunikatsioon turul.
    Margitoote ehk brand'i tarbijaväärtus iseloomustab tema positsiooni tugevust tarbija teadvuses. Tema funktsioonideks on:
    - saada hinnalisandit;
    - müüa sama hinnataseme juures konkurentidest enam;
    - luua barjäär konkurentide turuletulekuks;
    - olla aluseks margitoote rahalisele väärtusele ehk hinnale, mida turundaja on nõus maksma selle positsiooni eest.
    Seega margitoote müügi puhul tuleks rääkida ka margitoote kui brand'i, mitte ainult kaubamärgi müügist. Kindlasti tuleks enne ettevõtete müügi- ja liitumisotsustele järgnevaid brand'i-strateegiliste otsuste tegemist põhjalikult käsitleda ka margitootega kaasaskäivat immateriaalset osa. On ju brand'i-ehitusse investeeritud tihtipeale hiiglaslikke summasid, mille tulemusel on kujunenud kaubamärgi tuntus, personaalsus ja maine turul, mis omakorda on aluseks püsitarbijaskonna säilitamisel ja kasvatamisel
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Andre Nõmm: kapitalism ei lakka rohepöörde tõttu olemast
Enne, kui ESG investeeringud temperatuuri jahutama hakkavad, võivad nad vahel liiga kuumaks kütta ühte ja sama alusvara, kirjutab finantsinspektsiooni juhatuse liige Andre Nõmm
Enne, kui ESG investeeringud temperatuuri jahutama hakkavad, võivad nad vahel liiga kuumaks kütta ühte ja sama alusvara, kirjutab finantsinspektsiooni juhatuse liige Andre Nõmm
Paus läbi: LHV aktsiatega saab jälle kaubelda
LHV Groupi aktsiatega jätkatakse kauplemist täna, kui Tallinna börs avaneb kell 10.00.
LHV Groupi aktsiatega jätkatakse kauplemist täna, kui Tallinna börs avaneb kell 10.00.
Kasvuekspert: lühiajaline mõnu tekitab halbu harjumusi
Lühiajaline mõnu kipub alati võitma pikaajalisi eesmärke ning see on põhjus, miks inimesed ei saa lahti halbadest harjumustest, selgitas kasvuekspert Indrek Saul.
Lühiajaline mõnu kipub alati võitma pikaajalisi eesmärke ning see on põhjus, miks inimesed ei saa lahti halbadest harjumustest, selgitas kasvuekspert Indrek Saul.
Bigbank kodulaenudest: kriitiline piir on käes
Bigbanki välja antud keskmine kodulaen oli juunis 127 100 eurot. See on aasta varasemaga võrreldes neljandiku võrra suurem, kuid viimased kuud püsib maht samal tasemel.
Bigbanki välja antud keskmine kodulaen oli juunis 127 100 eurot. See on aasta varasemaga võrreldes neljandiku võrra suurem, kuid viimased kuud püsib maht samal tasemel.
Tööstustoodang kasvab aina aeglasemalt
Tööstusettevõtted tootsid mais püsivhindades 4,8% rohkem toodangut kui 2021. aasta samas kuus. Toodang suurenes kõigis kolmes sektoris: töötlevas tööstuses 2,2%, energeetikas 34,2% ning mäetööstuses 25,5%, teatas statistikaamet.
Tööstusettevõtted tootsid mais püsivhindades 4,8% rohkem toodangut kui 2021. aasta samas kuus. Toodang suurenes kõigis kolmes sektoris: töötlevas tööstuses 2,2%, energeetikas 34,2% ning mäetööstuses 25,5%, teatas statistikaamet.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.