Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tädid minevikust ülesõitjaid ei päästa

    Inimene eksib rohkem kui automaatika, väidavad raudteejuhid ja vahetavad raudteeülesõidukohtade valvuritädid automaatsete tõkkepuude ja fooride vastu. Nii tehakse ka muudes maades.
    Valvuritädi vigadeks on eksimise võimalus ja palga küsimine, automaatika võib aga rikki minna ja tema suhtumine raudteeliiklusesse on küllaltki jäik.
    Automaatika mehhaanilisuse tõttu põleb punane foorituli ülesõidukohal tihti pikemat aega ning see muudab sõidukijuhid närviliseks, hiljem aga foori märgutule suhtes apaatseks. Tule pika vilkumise tingib aga see, et foor arvestab rongi arvutuslikku, mitte tegelikku kiirust.
    Tehnika on siiski väga väheste õnnetuste põhjuseks. Viimasel ajal on rong ning auto rikkis tehnika tõttu kokku põrkunud vaid 14. septembril Tallinnas Veerenni ülesõidukohal. Seal ei suutnud rongijuht vältida otsasõitu veokile, mille juht oli harjunud töötavate tõkkepuudega.
    Ülesõitude olukord Eesti raudteedel võib aga edaspidi halvemaks muutuda, sest raudtee ja veeremid kuuluvad mitmetele firmadele. Praegune majanduslik seis Eestis aga ei anna alust arvata, et raudteeülesõidukohtade remont või turvalisus enamikes raudteefirmades prioriteediks saaks.
    Ülesõidukohad on kulukad. Ainuüksi Eesti Raudtee, kellele kuulub umbes 2/3 Eesti ligikaudu 350 ülesõidust, kulutab sellel aastal nende remondiks peaaegu 7 miljonit krooni.
    Erilisi materjale nõudvate teetööde kõrval tuleb täiendavalt kulutada ka tõkkepuudele ja fooridele. Raudteelaste sõnul sõidetakse väga sageli tõkkepuu puruks, vigastatakse automaatikat või viiakse lihtsalt mõni selle osa kaasa.
    Sealt on aga õnnetuseni vaid üks samm, sest raudteeliiklus on kriisist üle saanud ja suureneb pidevalt. Ja kuna valvuritädi kuulub minevikku, tuleb tema asemele palgata kontrollija, kes raudteefirmadelt ohutu ülesõidu tagamist nõuab.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
Saksamaa kubiseb Vene ja Hiina spioonidest Värske Globaalne briifing
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.